Повнотекстові навчальні та навчально-методичні видання у фондах НБ ОНУ

Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості : метод. рекомендації до курсу «Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості» для студентiв спец. 053 «Психологiя» другого (магістер.) рівня вищ. освіти / уклад. Н. В. Юнг. – Одеса, 2023. – 24 с.
Методичні рекомендації містять всю необхідну інформацію з дисципліни «Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості» для студентів спеціальності 053 «Психологiя» другого (магістерського) рівня ви- щої освіти на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Ме- чникова. Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» і может бути використані студентами та викладачами відповідних кафедр. Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в підготовці до дисципліни «Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості».
Загальна психологія [Електронний ресурс] : електрон. метод. рекомендації за змістовими модулями 3 та 4 до курсу за спеціальністю 053 «Психологія» для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти / уклад. С. Л. Чачко. – Одеса : ОНУ, 2023. – 30 с. – 0,8 МБ. 
Методичні рекомендації призначені для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно розглянуто теоретичні та емпіричні основи психології психічних процесів, представлені такі найважливіші розділи даної предметної області, як відчуття, сприйняття, уявлення, уява, пам’ять, увага. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріалів курсу.
Загальна психологія [Електронний ресурс] : електрон. метод. рекомендації за змістовими модулями 5 та 6 до курсу за спец. 053 «Психологія» для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти / уклад. С. Л. Чачко. – Одеса : ОНУ, 2023. – 29 с. – 0,8 МБ.
Методичні рекомендації призначені для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно розглянуто теоретичні та емпіричні основи психології психічних процесів, представлені такі найважливіші розділи даної предметної області, як відчуття, сприйняття, уявлення, уява, пам’ять, увага. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріалів курсу.
Клiнiчна психодiагностика : метод. рекомендації до курсу «Клiнiчна психодiагностика» для студентiв спец. 053 «Психологiя» другого (магістер.) рівня вищ. освіти / уклад. Н. В. Юнг. – Одеса : ОНУ, 2023. – 32 с.
Методичні рекомендації містять всю необхідну інформацію з дисципліни «Клiнiчна психодiагностика»для студентiв спецiальності 053 «Психологiя» другого (магістерського) рівня вищої освіти на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова. Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» і можуть бути використані студентами й викладачами відповідних кафедр. Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в підготовці до дисципліни «Клiнiчна психодiагностика».
Основи гештальт-терапії : метод. рек. до практ. занять та самост. роботи для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти за спец. 053 Психологія / уклад.: М. Г. Кирилішина. – Одеса : Бондаренко М. О., 2023. – 26 с.
Пропоновані методичні рекомендації допомагають при підготовці до відповідей на практичних заняттях, та підготовці до самостійного виконання завдань. Увагу приділено формуванню розвитку особистості майбутніх психологів, та професійної компетентності у сфері практичної діяльності зі спеціальності. Розраховано для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія факультету психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова.
Педагогічна психологія [Електронний ресурс] : електрон. метод. рек. до самост. роботи для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти спец. 053 «Психологія» / уклад. А. Х. Гудімова. – Одеса : ОНУ, 2023. – 23 с. – 0,7 МБ. 
Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» містять передмову, зміст самостійної роботи з дисципліни, питання для самоконтролю знань, завдання, список літератури для роботи з першоджерелами. Методичні рекомендації допоможуть у засвоєнні теоретичних знань у сфері психології педагогів, здобувачів, а також інших учасників освітнього процесу та розрахований на здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія», аспірантів, викладачів та всіх тих, хто вивчає педагогічну психологію.
Практикум з загальної психології : метод. рек. до практ. занять з курсу «Практикум з заг. психології» для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти спeц. 053 «Психoлoгія» / уклад.: Т. Д. Мостова. – Одеса, 2023. – 32 с.
У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування матеріалом психологічного напрямку, рекомендації допомагають при роботі на практичних заняттях, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань, при підготовці до поточного контролю. Рoзрaхoвaнo на здoбувaчів 2 курсу пeршoгo (бакалаврського) рівня вищої освіти спeціaльнoсті 053 «Психoлoгія».
Психологічна робота з залежностями: консультування, психотерапія : метод. рек. до спец. курсу «Психолог. робота з залежностями: консультування, психотерапія» для здобувачів другого (магістер.) рівня вищ. освіти за спец. 053 «Психологія» / уклад. Т. Д. Мостова. – Одеса, 2023. – 24 с.
У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом психологічного напрямку, рекомендації допомагають при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.
 
Психологічне консультування в Позітум підході : метод. рек. з організації аудитор. та самост. роботи здобувачів другого (магістер.) рівня вищ. освіти за спец. 053 “Психологія” / уклад. Ю. О. Мартинюк. – Одеса : Олді+, 2023. – 44 с.
Методичні рекомендації призначено для організації аудиторної та самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І.І. Мечникова і можуть бути використані при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформлені робот при самостійному виконанні завдань з курсу “Психологічне консультування в Позітум підході”.
Психологія здоров’я [Електронний ресурс]: електрон. метод. рекомендації до практичних занять з курсу «Психологія здоров’я» для студ. першого (бакалавр.) рівня вищої освіти / уклад. Є. Л. Базика. – Одеса : ОНУ, 2023. – 38 с. – 1 МБ.
У методичних рекомендаціях розкривається програма дисципліни, даються рекомендації для опанування лекційним матеріалом та підготовки до практичних занять. Наведено тестові методики, практичні вправи для більш глибшого опрацювання кожної теми. Вивчення дисципліни допоможе студентам орієнтуватися в теоретичних питаннях фізичного та психічного здоров’я, виділяти моделі здорової особистості, психологічних особливостях здорового способу життя, методах збереження фізичного та психічного здоров’я, досліджувати чинники, які впливають на здоров’я особистості. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів психологічного напрямку та допомагають при підготовці до практичних занять, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.
Психологія здоров’я [Електронний ресурс]: електрон. метод. рекомендації до самостійної роботи з курсу «Психологія здоров’я» для студ. першого (бакалавр.) рівня вищої освіти / уклад. Є. Л. Базика. – Одеса : ОНУ, 2023. – 44 с. – 0,7 MБ.
Методичні рекомендації містять загальні відомості про курс, рекомендації щодо забезпечення самостійної роботи студентів, її організацію та форми, зміст дисципліни, вимоги до виконання реферату, доповіді, теми рефератів та доповідей, критерії оцінювання, список літератури, тезаурус, додатки. Наведено тестові методики, практичні вправи для більш глибшого опрацювання кожної теми. Вивчення курсу допоможе студентам орієнтуватися в теоретичних питаннях фізичного та психічного здоров’я, виділяти моделі здорової особистості, психологічних особливостях здорового способу життя, методах збереження фізичного та психічного здоров’я, досліджувати чинники, які впливають на здоров’я особистості. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів психологічного напрямку та допомагають при підготовці до практичних занять, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.
Психологія зрілої особистості [Електронний ресурс]: електрон. метод. рекомендації до практичних занять з курсу «Психологія зрілої особистості» для студ. першого (бакалавр.) рівня вищої освіти / уклад. Є. Л. Базика. – Одеса : ОНУ, 2023. – 46 с. – 1,2 МБ.
У методичних рекомендаціях розкривається програма дисципліни, даються рекомендації для опанування лекційним матеріалом та підготовки до практичних занять. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, денної та заочної форм навчання факультету психології і соціальної роботи для якісного оволодіння предметом та підготовки до практичних занять. Методичні рекомендації розраховані для здобувачів психологічного напрямку та допомагають при підготовці до практичних занять, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.
Психологія освіти [Електронний ресурс] : електрон. метод. рек. до самост. роботи для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти спец. 053 «Психологія» / уклад. А. Х. Гудімова. – Одеса : ОНУ, 2023. – 40 с. – 0,9 МБ. 
https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/36983
Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» містять передмову, зміст самостійної роботи з дисципліни, питання для самоконтролю знань, завдання, список літератури для роботи з першоджерелами. Методичні рекомендації допоможуть у засвоєнні теоретичних знань у сфері психології освітнього процесу, а також психологічних служб закладів освіти та розрахований на здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія», аспірантів, викладачів та всіх тих, хто вивчає психологію освіти та психологію організацій.
Психoлoгія спілкування [Електронний ресурс] : електрон. мeтoд. рeкомендації дo курсу «Психологія спілкування» для здoбувaчів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти спeц. 053 «Психoлoгія» / уклад. А. В. Курoвa. – Oдeса, 2023. – 86 с. – 1,9 МБ.
У мeтoдичних рeкoмeндaціях рoзкривaється прoгрaмa курсу, дaються вкaзівки для oпaнувaння лeкційним мaтeріaлoм. Мeтoдичні рeкoмeндaції рoзрoблeні для здoбувaчів психoлoгічнoгo нaпрямку тa дoпoмaгaють при підгoтoвці дo відпoвідeй нa прaктичних зaняттях, oфoрмлeнні рoбіт при сaмoстійнoму викoнaнні зaвдaнь, при підгoтoвці дo aтeстaції. Увaгу приділeнo фoрмувaнню у здoбувaчів знaнь з психoлoгічних зaкoнoмірнoстeй вивчення проблем комунікації та спілкування, вмінь аналізувати комунікаційни акти, розпізнавати невербальну сигналізацію та емоції співрозмовника під час комунікативної діяльності. Рoзроблені для здoбувaчів 2 курсу пeршoгo рівня вищої освіти (бaкaлaврський рівень) спeціaльнoсті 053 «Психoлoгія» фaкультeту психoлoгії тa сoціaльнoї рoбoти OНУ імeні І.І. Мeчникoвa.
Психотравматерапія, теорія та практика стабілізації: метод. рек. до практ. занять та самост. роботи здобувачів другого (магістер.) рівня вищ. освіти за спец. 053 Психологія / уклад.: М. Г. Кирилішина. – Одеса : Бондаренко М. О., 2023. – 24 с.
Пропоновані методичні рекомендації допомагають при підготовці до відповідей на практичних заняттях, та підготовці до самостійного виконання завдань.  Увагу приділено формуванню розвитку особистості майбутніх психологів, та професійної компетентності у сфері практичної діяльності зі спеціальності. Розраховано для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія факультету психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова.
Сoціaльнa психoлoгія [Електронний ресурс] : електрон. мeтoд. рeкомендації дo курсу «Соціальна психологія» для здoбувaчів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти спeц. 053 «Психoлoгія» / уклад. А. В. Курoвa. – Oдeса, 2023. – 78 с. – 1,4 МБ.
У мeтoдичних рeкoмeндaціях рoзкривaється прoгрaмa курсу, дaються вкaзівки для oпaнувaння лeкційним мaтeріaлoм. Мeтoдичні рeкoмeндaції рoзрoблeні для здoбувaчів психoлoгічнoгo нaпрямку тa дoпoмaгaють при підгoтoвці дo відпoвідeй нa прaктичних зaняттях, oфoрмлeнні рoбіт при сaмoстійнoму викoнaнні зaвдaнь, при підгoтoвці дo aтeстaції. Увaгу приділeнo фoрмувaнню у здoбувaчів знaнь з психoлoгічних зaкoнoмірнoстeй сoціaльнoї пoвeдінки oкрeмoї oсoбистoсті тa різнoгo рoду груп, психoлoгічних мeхaнізмів спілкувaння тa взaємoдії людeй в сoціумі. Рoзрaхoвaнo для здoбувaчів 2 курсу пeршoгo рівня вищої освіти (бaкaлaврський рівень) спeціaльнoсті 053 «Психoлoгія» фaкультeту психoлoгії тa сoціaльнoї рoбoти OНУ імeні І.І. Мeчникoвa.
Базика Є. Л. Основи організаційної психології : курс лекцій для студентів ф-ту психології та соц. роботи, спец. 053 Психологія / Є. Л. Базика. – Одеса : Гельветика, 2024. – 150 с.
Курс лекцій складено відповідно з програмою з обов’язкового курсу «Основи організаційної психології» для студентів факультету психології та соціальної роботи першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія». Навчальне видання розкриває головні напрями практичного використання основних психологічних надбань функціонування організації та психологічних особливостей активності особистості в організації. Виклад побудовано з урахуванням сучасних тенденцій розвитку організацій та включає чотирнадцять лекцій, запитання для самоконтролю, глосарій і список літератури. Курс лекцій стане в нагоді при підготовці психологів, а також студентів інших гуманітарних спеціальностей та всіх охочих хто цікавиться питаннями ефективного розвитку та керування організаціями.
Психoлoгія конфлікту [Електронний ресурс] : електрон. мeтoд. рeк. дo курсу «Психологія конфлікту» для здoбувaчів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти спeц. 053 Психoлoгія / уклад. А. В. Курoвa. – Oдeса : ОНУ, 2024. – 56 с. – 0,8 МБ.
У мeтoдичних рeкoмeндaціях рoзкривaється прoгрaмa курсу, дaються вкaзівки для oпaнувaння лeкційним мaтeріaлoм. Мeтoдичні рeкoмeндaції рoзрoблeні для здoбувaчів психoлoгічнoгo нaпрямку тa дoпoмaгaють при підгoтoвці дo відпoвідeй нa прaктичних зaняттях, oфoрмлeнні рoбіт при сaмoстійнoму викoнaнні зaвдaнь, при підгoтoвці дo aтeстaції. Рoзроблені для здoбувaчів 4 курсу пeршoгo рівня вищої освіти (бaкaлaврський рівень) спeціaльнoсті 053 Психoлoгія фaкультeту психoлoгії тa сoціaльнoї рoбoти OНУ імeні І. І. Мeчникoвa.
Артюхіна Н. В. Психодіагностичний потенціал арт-терапії: метод. рекомендації до курсу для здобувачів спец. 053 «Психологія» другого (магістр) освітньо-наукового рівня вищої освіти / Н. В. Артюхіна. – Одеса : ОНУ, 2022. – 19 с. 
У методичних рекомендаціях розкривається короткий зміст курсу, надаються загальні тези для опанування лекційним матеріалом, розглянуто методи консультативної психологічної роботи та арт-терапевтичної практики. Методичні рекомендації розроблені для студентів другого освітньо-наукового рівня вищої освіти.
Кононенко О. І. Сучасні методи психологічних наукових досліджень: метод. рекомендації до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / О. І. Кононенко. – Одеса : ОНУ, 2022. – 25 с.
У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом. Увагу приділено формуванню формування у аспірантів знань відносно закономірностей психологічного професійного відбору кандидатів і профорієнтації абітурієнтів. Розраховано для здобувачів 1 курсу третього освітньо- кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спеціальності 053 «Психологія» факультету психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова.
Мостова Т. Д. Психологія адиктивної поведінки : метод. посіб. для здобувачів першого (бакалавр.) рівня вищ. освіти за спец. 053 «Психологія» / Т. Д. Мостова. — Одеса : Астропринт, 2022. — 67 с.
Методичний посібник розроблений для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» для успішного освоєння знань та вмінь у майбутньої наукової та практичної професійної діяльності, а також для надання методичної допомоги студентам в організації навчально-дослідницької діяльності. У посібнику викладено систему теоретичних знань про механізми формування адикцій і адиктивної поведінки, фактори ризику та основні проблеми наркозалежної осо би сто сті, які є найбільш актуальними в контексті організації психопрофілактичної роботи та сприяють розвитку гармонійної, психологічно зрілої особистості.
Перевязко Л. П. Психологія сновидінь [Електронний ресурс] : метод. рекомендації до семінарських занять з курсу «Психологія сновидінь» для студентів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти / Л. П. Перевязко. – Одеса : ОНУ, 2022. – 63 с. – 1,7 МБ.
У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом. Увагу приділено формуванню у студентів знань відносно основних сучасних положень теорії сновидінь в психології, психофізіологічних механізмів явищ сну і сновидінь. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів психологічного напрямку та допомагають при підготовці до практичних занять, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.
Білова М.Е. Теоретичні основи психологічного тренінгу : метод. рекомендації / М. Е. Білова. – Одеса : ОНУ, 2021. – 36 с.
Методичні рекомендації містять зміст та основні питання щодо засвоєння дисципліни «Теоретичні основи психологічного тренінгу» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в організації учбово-дослідницької та практичної професіональної діяльності. Методичні рекомендації призначено для студентів денної та заочної форми навчання факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані студентами й викладачами факультету для вдосконалення та поширення професійних компетентностей.
Кононенко О. І. Сучасні методи психологічних наукових досліджень: метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / Кононенко О.І.; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2020. – 21 с.
Методичні рекомендації з курсу «Сучасні методи психологічних наукових досліджень» розроблені на кафедрі диференціальної і спеціальної психології ОНУ імені І.І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня «третій (доктор філософії)» (ОКРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія». Згідно з навчальним планом «Професійна орієнтація і психологічний професійний відбір» є дисципліною вибіркового циклу і її вивчення здійснюється на 1-му курсі навчання здобувачів освітньо-кваліфікаційного третього рівня (доктор філософії). Актуальність даного курсу Сучасні тенденції розвитку українського суспільства зумовлюють розв’язання актуальних питань психологічної науки, серед яких особливого значення набуває формування здатності розв’язувати комплексні проблеми в галузі психології, в тому числі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних психологічних знань, що сприяє розвитку потенціалу психолога-науковця. Курс спрямований на надання здобувачам третього рівня вищої освіти необхідного обсягу знань у системі методів наукових досліджень, забезпечує підготовку їх до самостійного проведення науково-психологічного дослідження та написання дисертаційної роботи. Завдання курсу полягають у тому, щоб сформувати в здобувачів цілісну систему знань про методи і організацію науково-психологічного дослідження, види науково-психологічного дослідження (теоретичне, емпіричне, прикладне), методологічні принципи та етапи його проведення. Здобувачі набувають необхідні навички щодо розроблення сценарію науково-психологічного дослідження, узагальнення та пояснення наукових фактів.
Кременчуцька М. К.  Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я: метод. рек. До курсу для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спец. 053 «Психологія» / М. К. Кременчуцька ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 21 с.
Методичні рекомендації з курсу «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» розроблені на кафедрі диференціальної і спеціальної психології ОНУ імені І. І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (ОНРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія». Згідно з навчальним планом «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» є дисципліною вибіркового циклу і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Актуальність даного курсу Проблема психологічного здоров’я, умов його оптимізації відноситься до числа актуальних як в теоретичному, так і в практичному плані. Психологічне здоров’я особистості є істотною умовою соціальної стабільності, прогнозованості процесів, що відбуваються в суспільстві. Той факт, що здоров’я людини багато в чому залежить від способу життя, вказує на необхідність розгляду проблеми здоров’я як проблеми зміни поведінки людини, тобто проблеми психологічної. Про високу значимість здоров’я людини можна судити за визначенням здоров’я, яке у статуті ВООЗ: «Здоров’я є станом повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутністю хвороб і фізичних дефектів». Психічне здоров’я є невід’ємною частиною здоров’я в цілому. Останнім часом ВООЗ проголосила, що «немає здоров’я без психічного здоров’я». Саме тому курс «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» є актуальним та має велике практичне значення.
Кременчуцька М. К. Індивідуальний розвиток та детермінанти психічного здоров’я особистості : метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го (освіт.-наук.) рів. вищ. освіти спец. 053 «Психологія» / М. К. Кременчуцька ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 21 с.
https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/31125
Методичні рекомендації з курсу «Індивідуальний розвиток та детермінанти психічного здоров’я особистості» розроблені на кафедрі диференціальної і спеціальної психології ОНУ імені І. І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (ОНРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія». Згідно з навчальним планом «Індивідуальний розвиток та детермінанти психічного здоров’я особистості» є дисципліною вибіркового циклу і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.
Кіреєва З. О. Психологія ефективного управління часом: метод. рек. до самост. роботи студентів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти/ З. О. Кіреєва ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, фак-т психології і соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 20 с.
Мета: теоретичне та емпіричне вивчення проблем і методів оптимізації часових витрат в різних сферах і галузях людської життєдіяльності Завдання: – навчання плануванню й ефективному використанню особистого і робочого часу; – формування навичок цілепокладання та самоорганізації; – формування відповідальності та професіоналізму сучасного науковця з урахуванням управління часом; – формування мотивації і навичок високоефективної роботи в середовищі з високою мірою невизначеності. – Очікувані результати навчання. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач третього освітньо-наукового рівня вищої освіти повинен знати та вміти: – – знати особливості активності суб’єкта в часі, в динаміці та розуміння людини як системи, яка здатна до саморегуляції; – – володіти техніками управління часом, які легко інтегруються у повсякденне життя; – – вміти ефективно управляти часом; – – усвідомлювати особистісні цілі та будувати життєву перспективу; – – володіти ефективними принципами планування діяльності; – – підвищити ефективність в комунікаціях та навчитися принципам формалізації інформації.
 
Піщевська Е. В. Історія психології : методичні рекомендаціі до спеціального курсу для студентів спеціальності 053 «Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти / Е. В. Піщевська, В. О. Суслова, А. I. Уханова. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2021. – 36 с.
Удосконалення навчально-виховного процесу за допомогою використання психологічних знань у формуванні особистості людини, її розвитку та підготовки до творчої праці є одним з найважливіших завдань сучасної психологічної науки. Основною метою психологічної теорії є її втілення у практичну діяльність майбутніх спеціалістів-психологів. До методичних рекомендації з курсу «Історія психології» нами було віднесено актуальні напрямки та проблемні питання навчальної дисципліни. Всі теми розглянуті нами у методичних рекомендаціях мають навчальну та практичну цінність. Вони покликані допомогти студентам в засвоєнні основних психологічних теорій та підкреслення важливості вивчення історичних коренів наукових знань для адекватного осмислення системи ідей та категорій, що утворюють сучасний план психологічної науки, а також для отримання студентами знань про історію зародження та розвитку різноманітних теоретичних та емпіричних підходів, теорій, напрямів психології як самостійної науки.
Подшивалкіна В. І. Біографічний метод в системі психологічних методів : метод. рек. до дисципліни циклу професійної підготовки для здобувачів спеціальності 053 «Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти/ В. І. Подшивалкіна; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 30 с.
Біографічний метод – один з сучасних якісних методів психологічного дослідження розвиток якого тісно пов’язаний зі становленням постнекласичної методології у психології та активним розвитком психологічної практики. Методичні рекомендації до дисципліни “ Біографічний метод в системі психологічних методів” спрямовані на те, щоб зорієнтувати здобувача у її змісти та допомогти у її засвоєні. Мета та завдання В організаційному плані дисципліна “ Біографічний метод в системі психологічних методів” складається з 3 кредитів ЄКТС або 90 годин та 2 змістових модулів. Передбачено 16 годин лекційних, 14 семінарських та 60 годин самостійної роботи. Форма контролю процесу засвоєння змісту дисципліни є залік.
Подшивалкіна В. І. Історія, концепції та сучасні досягнення науки : метод. рек. до дисципліни циклу загальної підготовки для здобув. спеціальності 053 «Психологія» 3-го (доктор філософії) рів. вищ. освіти / В.І.Подшивалкіна; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 29 с.
Будь-яка науково-дослідницька робота починається зі знайомства з історії постановки та вивчення проблеми попередниками. Саме завдяки розуміння їхніх досягнень та переліка питань, що булі за межами їхнього наукового інтересу дозволяє сформувати особистісний ракурс дослідження та виявити новизну особистісного підходу та отриманих результатів. Мета дисципліни «Історія, концепції та сучасні досягнення науки» створити умови для засвоєння науковцями-початківцями самостійного історіографічного аналізу робіт класиків психології, генези формування сучасних психологічних концепцій та сучасних дискусій з проблем психології. Завдання дисципліни “ Історія, концепції та проблеми психології”: – систематизація знань про процеси та феномені, що виникають у сучасній психології; – формування вмінь історіографічного аналізу робіт класиків світової та вітчизняної психології; – формування навичок аналізу сучасних психологічних концепцій; – розвиток вмінь аналізувати конструктивні особливості сучасних теорій та концепцій; – розвиток навичок презентації результатів історіографічного аналізу психологічних творів; – розуміння основних напрямків сучасних дискусій з ключових проблем психології.
Подшивалкіна В. І. Оціночні дослідження проектів та програм : метод. рек. до вибіркової дисципліни професійної підготовки для здобувачів спеціальності 053 «Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти/ В. І. Подшивалкіна ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 31 с.
На сучасному етапі розвитку психології особливо активно розвивається психологічна практика. Сучасні психології все частіше розробляють особисті програми та проекти вирішення актуальних психологічних проблем. Історія оціночні досліджень пов’язана перш за все з впровадженням педагогічних проектів, але останні роки ними користуються спеціалісти з інших галузей, зокрема в психології. Методичні рекомендації до дисципліни “Оціночні дослідження проектів та програм” спрямовані на те, щоб зорієнтувати здобувача у методології, стратегіях та методах оціночних досліджень та допомогти у їх практичному засвоєнні. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Оціночні дослідження проектів та програм” є особливості використання методології та методів оціночних досліджень у психології. Дисципліна ” Оціночні дослідження проектів та програм” входить до вибіркових дисциплін професійної підготовки та складається з двох змістових модулів: 1. Методологічні та методичні проблеми оціночних досліджень 2. Етичні, правові та професійні стандарти оціночних досліджень На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин, що становить 3 кредити ЄКТС.
Подшивалкіна В. І. Психологічні проблеми сучасних організацій : метод. рек. до вибіркової дисципліни здобувачів спеціальності 053 «Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти/ В. І. Подшивалкіна ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 30 с.
Технологічні та соціальні зміни у суспільстві обумовлюють появу нових організаційних форм, які ще недостатньо вивчені з психологічної точки зору. С одного боку ефективність сучасного практикуючого психолога залежить від адекватності його уявлень щодо сучасних організацій, оскільки з кожної з них пов’язана поява як нових можливостей, так й нових психологічних проблем. З другого боку дослідницькі програми здобувачів теж пов’язанні з проведенням відповідних досліджень у різних організація, зокрема новітніх. Розуміння цих сутності психологічних сучасних проблем стає запорукою продуктивності здобувача як дослідника, так й як психолога- практика Навчальна програма дисципліни “Психологічні проблеми сучасних організацій” складена відповідно до освітньо-професійної/освітньо-наукової програми підготовки «доктора філософії» за спеціальністю 053 « Психологія». Предметом вивчення навчальної дисципліни є психологічні проблеми сучасних організацій. Місце навчальної дисципліни в структурі освітнього процесу. Дисципліна “Психологічні проблеми сучасних організацій” входить до вибіркових дисциплін професійної підготовки здобувачів спеціальності 053 « Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: – Сучасні тенденції розвитку організаційної психології – Психологічні дисфункції та патологія розвитку сучасних організацій.
Подшивалкіна В. І. Психологія вищої школи: метод. рек. до дисципліни циклу професійної підготовки для здобувачів спеціальності 053 « Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти/ В. І. Подшивалкіна, М. Ф. Будіянський, О. М. Кириченко ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т іпсихології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 25 с.
Докторські програми передбачають не тільки підготовку до наукової діяльності, а також мають за мету підготовку кадрів для вищої школи. Мета дисципліни “Психологія вищої школи” полягає у створенні умов для засвоєння здобувачами психологічних складових професійної викладацької діяльності в ВНЗ та у сприянні формуванню психологічній культури та етичної поведінки викладача вищої школи. Завдання – оволодіння здобувачами фундаментальними поняттями і принципами психології вищої школи; – вивчення особливостей сучасних проблем функціювання освітніх організацій – розуміння психологічниз проблем розвитку вищої освіти – володіння діагностичними методами психології вищої школи та психологічними методами оптимізації освітніх організації. Процес вивчення дисципліни спрямований на формування елементів наступних компетентностей: ІК – Здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі психології, в тому числі професійної та/або дослідницько- інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних психологічних знань та/або професійної практики ЗК5 – Здатність діяти на основі етичних міркувань при проведенні наукових досліджень, презентації їх результатів та у науково-педагогічній діяльності. СК4 – Здатність до самоменеджменту, планування і розв’язування задач власного професійного і особистісного зростання, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності. СК7 – Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
Псядло Е. М. Психологічна гігієна і психопрофілактика в охороні психологічного здоров`я та психологічного благополуччя особистості : метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / Е. М. Псядло ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 21 с.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є формування у аспірантів знань відносно закономірностей психогігієни та психопрофілактики людини. Місце навчальної дисципліни в структурі освітнього процесу. Дисципліна «Психологічна гігієна і психопрофілактика в охороні психологічного здоров`я та психологічного благополуччя особистості» викладається аспірантам на 2 курсі і базується безпосередньо на знаннях та навичках з загальної психології, диференціальної психології, Анатомії та еволюції НС людини, психофізіології та інших. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:Психогігієна та психопрофілактика Мета: оволодіти теорією і практикою формування і здійснення основних форм та методів психогігієни та психопрофілактики (ПГ і ППФ) у суспільстві.
Псядло Е. М. Професійна орієнтація і психологічний професійний відбір : метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / Е. М. Псядло ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 21 с.
Методичні рекомендації з курсу «Професійна орієнтація і психологічний професійний відбір» розроблені на кафедрі практичної та клінічної психології ОНУ імені І.І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня «третій (доктор філософії)» (ОКРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія». Згідно з навчальним планом «Професійна орієнтація і психологічний професійний відбір» є дисципліною вибіркового циклу і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання здобувачів освітньо-кваліфікаційного третього рівня (доктор філософії). Актуальність даного курсу В умовах реформування вищої освіти в Україні пріоритетна увага надається підготовці нової генерації психологічних і науково-психологічних кадрів, яка здатна оволодіти новою освітньо-світоглядною парадигмою державного творення, гуманного піднесення самоцільної особистості аспіранта. Однією із передумов вирішення цього важливого і складного завдання є підвищення рівня психологічної культури, зокрема через опанування майбутніми викладачами ВНЗ ґрунтовними психологічними знаннями, уміннями і навичками. Предметом вивчення навчальної дисципліни є формування у аспірантів знань відносно закономірностей психологічного професійного відбору кандидатів і профорієнтації абітурієнтів.
Родіна Н. В. Методи наукових досліджень, аналіз та презентація результатів дослідження: метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / Н. В. Родіна ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2021. – 35 с.
Актуальність даного курсу Світовий досвід показує, що успіх у виконанні та презентації наукового дослідження визначається здатністю науковця проводити системній аналіз теоретичних та емпіричних даних за допомогою сучасних знань теоретичних, емпіричних та статистичних методів дослідження. Дисципліна «Методи наукових досліджень, аналіз та презентація результатів дослідження» забезпечує особистісний і професійний розвиток аспіранта та спрямована на загальний предмет – дослідження психіки людини, та засвоєння аспірантами проблем моделювання основних процесів майбутнього дослідження з метою вибору методів дослідження, проведенню дослідження, обробки та презентації отриманих результатів. Саме тому курс «Методи наукових досліджень, аналіз та презентація результатів дослідження» є актуальним та має велике практичне значення.

 

Чернявська Т. П.  Психологія успішності особистості в бізнесі: метод. рек. до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053  «Психологія». Одес. нац. ун-т імені І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса: ОНУ, 2021. – 36 с.
Згідно з навчальним планом «Психологія успішності особистості в бізнесі» є вибірковою дисципліною і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання здобувачів освітньо-кваліфікаційного третього рівня (доктор філософії). Мета вивчення курсу «Психологія успішності особистості в бізнесі» полягає у ознайомлені здобувачів ОКРДФ з теорією і практикою основ психології менеджменту і бізнесу; наданні здобувачам ОКРДФ сучасних знань про: психологічні особливості особистості і діяльності в бізнесі; сутність психологічних особливостей успішності особистості в бізнесі; сприяння розвитку ефективної професійної комунікації; ефективне використання мотиваційних, інтелектуальних, лідерських ресурсів суб’єктів бізнесу.
Чернявська Т. П. Розвиток особистісного потенціалу в бізнесі : метод. рекомендації до курсу для здобувачів 3-го освітньо-кваліфікаційного рівня (доктор філософії) спец. 053 «Психологія» / Т. П. Чернявська – Одеса : ОНУ, 2021. – 39 с.
Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу майбутнім докторам філософії в організації навчально-дослідницької діяльності та забезпечити єдині критерії завдань з курсу «Розвиток особистісного потенціалу в бізнесі». Методичні рекомендації призначені для здобувачів освітньо- кваліфікаційного рівня «третій (доктор філософії)» за спеціальністю 053 «Психологія» на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані здобувачами при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань, при підготовці до модулю та заліку.
Методичні вказівки до написання кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» / М. К. Кременчуцька, О. І. Кононенко. – Одеса : ОНУ, 2020. – 38 с.
Наведені нижче методичні рекомендації до написання та оформлення кваліфікаційних робіт другого (магістерського) рівня вищої освіти розроблені на основі діючого законодавства України, нормативних документів Міністерства освіти і науки України, положень Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Дипломна (магістерська) робота є самостійним теоретико- прикладним дослідженням, що виконується слухачем на завершальному етапі здобуття повної вищої освіти за освітньо- кваліфікаційним рівнем «магістр психології». Оформлення результатів роботи відповідно до вимог закладу є важливим етапом узгодження формальної сторони та наукового змісту дослідження. Методичні рекомендації призначені забезпечити єдині критерії до написання та оформлення кваліфікаційної (дипломної) роботи за спеціальністю 053 «Психологія».
Методичні вказівки до написання комплексних курсових робіт здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» / О. І. Кононенко, М. К. Кременчуцька. – Одеса : ОНУ, 2020. – 32 с. 
Наведені нижче методичні рекомендації до написання та оформлення кваліфікаційних робіт першого (бакалаврського) рівня вищої освіти розроблені на основі діючого законодавства України, нормативних документів Міністерства освіти і науки України, положень Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Оформлення результатів роботи відповідно до вимог закладу є важливим етапом узгодження формальної сторони та наукового змісту дослідження. Методичні рекомендації призначені забезпечити єдині критерії до написання та оформлення комплексної курсової роботи за спеціальністю 053 «Психологія».
Кононенко О. І. Методичні вказівки з проведення педагогічної (асистентської) практики для здобувачів освітньо-наукового рівня (доктор філософії) спеціальності 053 «Психологія» / О. І. Кононенко ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ф-т психології та соціальної роботи. – Одеса : ОНУ, 2020. – 21 с.
Педагогічна (асистентська) практика є важливою складовою підготовки здобувачів освітньо-наукового рівня (доктор філософії) у вищих навчальних закладах. Вона передбачає набуття здобувачами професійних навичок та вмінь викладача вищого навчального закладу, досвіду самостійної роботи з викладання фахових дисциплін. Практика спрямована на формування загальних та фахових компетентностей здобувачів, закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, удосконалення практичних навичок та умінь за відповідною спеціальністю.
Литвиненко О. Д. Формування адаптаційного потенціалу особистості в умовах сучасних інновацій у закладах вищої освіти : метод. рек. до курсу : для асп. освітньо-наук. прогр. підготов. рівня «доктор філософії» спец. 053 «Психологія» / О. Д. Литвиненко ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, ф-т психології та соц. роботи. – Одеса : ОНУ, 2020. — 20 с.
Актуальність вивчення дисципліни. Серед провідних проблем української молоді, зумовлених розв’язанням актуальних питань сучасного соціуму, особливого значення набуває дослідження ролі і структури адаптаційного потенціалу особистості. Аналіз особливостей адаптаційної сфери молоді в умовах суспільних трансформацій створює унікальні можливості для розширення розуміння особистості як системи, що самоорганізується, активного вивчення конструктивних витоків особистості, які дозволяють їй долати складні життєві ситуації. Саме тому курс «Формування адаптаційного потенціалу особистості в умовах сучасних інновацій у закладах вищої освіти» є актуальним та має велике практичне значення.
Чачко С. Л. Діагностика та корекція посттравматичних стресових розладів : метод. рекомендації до курсу за спец. 053 «Психологія» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти / С. Л. Чачко – Одеса : ОНУ, 2020. – 50 с.
Методичні рекомендації призначені для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно викладаються теоретичні та емпіричні основи психодіагностики та психокорекції посттравматичних стресових розладів. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріала курсу.
Барінова Л. Я. Основи психіатрії: методичні рекомендації для студентів напряму підготовки 6.030102 Психологія. / Л. Я. Барінова. – Одеса : ОНУ, 2019. – 56 с.
Методичні рекомендації складаються з тематики лекцій, практичних занять, методичних вказівок до вивчення тем, завдань для самостійної підготовки та списку літератури з дисциплини «Основи психіатрії». Дані методичні рекомендації надають повну інформацію щодо теоретичних аспектів та практичних завдань для підготовки студентів до вивчення відповідного курсу «Основи психіатрії».

 

Видання, що наявні у фондах інших бібліотек

 

Пренатальна психологія та психологія батьківства : методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни / уклад. Н. М. Булатевич. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – 40 с. – Режим доступу: https://ir.library.knu.ua/handle/123456789/2289 (дата звернення: 27.04.2024). – Заголовок з екрану.

КНУ

 

Петровська І. Р. Психологія прийняття рішень: електронний навчальний курс / І. Р. Петровська. – Львів, 2022. – Режим доступу: https://e-learning.lnu.edu.ua/course/view.php?id=2723

ЛНУ

 

Навчально-наукові роботи з психології: курсова та кваліфікаційні – бакалаврська, магістерська: метод. посіб. / ПНПУ ім. В. Г. Короленка; за ред. К. В. Седих. – Полтава : ПНПУ, 2023. – 88 с. – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20549

ПНПУ

 

Гуляєва, О. В. Основи інклюзивної освіти : методичні рекомендації до практичних занять для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» / ХНУ ім. В.Н. Каразіна; уклад. О.В. Гуляєва. – Харків : Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, 2024. – 28 с. – Режим доступу: https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/18425

ХНУ

 

Кваліфікаційна робота бакалавра освітньо-професійної програми «Психологія» : методичні вказівки / Сум. держ. ун-т, кафедра психології, політології та соціокультурних технологій; уклад. Г. Є. Улунова. – Суми : СДУ, 2021. – 29 с. – Режим доступу: https://ppst.sumdu.edu.ua/images/pdf/Metod_vkazivki_Kvalific_PL.pdf

СДУ

 

Методичні рекомендації д о виконання курсових робіт з психології розвитку та вікової психології за освітньою програмою «Клінічна психологія» для здобувачів вищої освіти рівня «бакалавр» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 053 «Психологія» / УжНУ; авт.-уклад. Т. В. Палько. – Ужгород : ДВНЗ «УжНУ», 2024. 46 с. – Режим доступу: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/71261

УжНУ


Пошук по сайту

Календар

Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031