Видавнича справа та редагування

Монографії

У монографії висвітлено сучасний стан видавничої діяльності в Україні, шляхи інноваційного поступу галузі. Детально розглянуто досвід стартап-індустрії, інновацій у проектуванні та художньому оформленні книги, впровадження нових напрямів видавничої діяльності та розвитку галузей, що завжди матимуть попит і будуть прибутковими. Досліджено тенденції та перспективи розвитку видавничої діяльності в аспекті фахових вимог до майбутнього фахівця з видавничої справи та редагування. Для дослідників видавничої справи, соціальних комунікацій, видавців і редакторів, а також усіх, хто цікавиться перспективами розвитку видавничої діяльності в Україні.

 

Сучасна видавнича галузь стрімко змінюється під впливом цифровізації та конвергенції. Визначено вектори цифрових трансформацій видавничої галузі. Досліджено результати багатовекторних трансформаційних процесів у глобальному та загальноукраїнському вимірах. Наведено авторське бачення змісту та співвідношення ключових понять, що відображають цифрові трансформації видавничої галузі. Теоретично осмислено та систематизовано множини ієрархічних інноваційних видавничих практик, що дозволило доповнити сучасну теорію видавничої справи низкою нових концептуальних положень, класифікацій, моделей тощо, накреслити шляхи розвитку української видавничої галузі в контексті інтеграції у глобалізований видавничий простір.

 

Проаналізовано краудфандинг як комунікативну стратегію видавничого бізнесу та інноваційну технологію просування видавничої продукції. Досліджено краудфандинг як комунікативну стратегію видавничого бізнесу. Наведено можливості соціальних практик у видавничій справі та журналістиці. Здійснено аналітичний огляд європейських та американських краудфандинг-платформ. Проаналізовано ринок краудфандингу в Російській Федерації та українських краудфандинг-кампаній.
На основі архівних документів та аналізу наукових праць доводиться необґрунтованість спроб окремих авторів законсервувати застарілі ідеологічні догми в контексті обґрунтованої раніше нової періодизації виникнення і розвитку українського друкованого слова. Для викладачів, науковців, аспірантів. Серія може бути корисною для студентів, які навчаються на спеціальностях «Видавнича справа та редагування», «Журналістика», «Книгознавство».
Йдеться про найголовнішу складову методики редагування – редакторський аналіз. Розглядаються різні підходи вчених та подається авторська концепція щодо завдань, змісту й методики редакторського аналізу. Для викладачів, науковців, аспірантів. Серія може бути корисною для студентів, які навчаються на спеціальностях «Видавнича справа та редагування», «Журналістика»,  «Книгознавство».

Підручники, навчальні й методичні посібники

Посібник призначений для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» спеціальності 061 «Журналістика», які вивчають курс «Історія зарубіжної журналістики». Навчальний посібник охоплює період історії зарубіжної журналістики від античності до І пол. ХХ ст. Окрім теоретичного матеріалу, перекладних журналістських текстів та першоджерел, містить завдання до практичних занять, до самостійної та індивідуальної роботи студентів, тест ТЕС вправи та рекомендовану літературу до кожної теми.
Розглянуто початкові етапи роботи над авторським оригіналом у видавницт­ві, вимоги до оригіналів та вибору технічних характеристик видання відповідно до сучасних видавничих норм і стандартів, а також наведено функціональні обов’язки художнього і технічного редакторів. Для студентів, видавців, поліграфістів.

Матеріали конференції

Розкрито бачення ролі бібліотек і книг у цифровому медіасвіті, висвітлено кращий досвід українських та зарубіжних бібліотечних установ. Розглянуто питання створення і використання інформаційних ресурсів та інші аспекти інформаційної справи. Висвітлено напрями розвитку, проблеми та підсумки з актуальних питань книгознавства, видавничої справи та книгорозповсюдження.
Висвітлено теоретичні та практичні досягнення вітчизняної та зарубіжної науки в галузі друкованої продукції. Розглянуто проблеми та перспективи розвитку технологій, матеріалів і техніки видавничої справи, поліграфії та книгорозповсюдження. Увагу приділено розробці та дослідженню інформаційних, мультимедійних і web-технологій, редакторському опрацюванню видань, обробці графіки й управлінню кольором, маркетингу та менеджменту у видавничо-поліграфічній справі. Розглянуто нейродизайн як складову технології виготовлення рекламної продукції. Розкрито технологічні особливості друкування штрихкодів фарбами з магнітними властивостями. Досліджено стійкість відбитків до механічного впливу, отриманих тисненням фольгою на тканинах. Вивчено можливості удосконалення процесу проектування оригінал-макету складного видання з формулами. Проаналізовано тенденції розвитку ринку цифрової фототехніки, особливості сучасних декоративних елементів у книзі, специфіку оформлення фанзінів. Досліджено вплив дизайну та функціональних можливостей Інтернет-магазинів на їх відвідуваність.
Розглянуті проблеми, пов’язані з видавничою діяльністю ВНЗ, передумови ефективної роботи видавництв, електронні видання в навчальному процесі та інше.

Статті, доповіді

У статті розглянуто питання організації видавничої справи в підрадянській Україні у міжвоєнний період – після встановлення на цих землях влади російських більшовиків та виникнення маріонеткового утворення УСРР. Розглянуто вплив політики українізації на розвиток українськомовного книговидання та роль, яку відводили більшовики видавничій справі у реалізації цієї політики.
Встановлено новітні аспекти проблем зволоження друкарських форм у офсетному друці на підставі аналізу взаємовпливу параметрів друкувальних і проміжних елементів форм, складу друкарської фарби і зволожувального розчину, стану друкарського апарата, процесів підготовки технологічних розчинів, їх автоматизації та комп’ютеризації..
У статті досліджуються помилки у ЗМІ і причини їхнього виникнення, роль редактора у виправленні помилок, перешкоди у сприйнятті тексту, проблеми верстки і формування інформаційного повідомлення. Також виокремлюються так звані усвідомлювані приховані девіа- ції в тексті, які супроводжують створення тексту.
Проведено аналіз випуску видавничої продукції за територіальною ознакою, проаналізовано випуск книжкових видань суб’єктами видавничої діяльності, розглянуто та проаналізовано статистичні дані щодо випуску продукції, а саме: випуск книг та брошур за тематичними розділами, за цільовими призначенням, за укрупненими тематичними розділами за період 2012 – 2016 рр.
Предмет дослідження – книжковий ринок України як складна та багатоаспектна система, що є частиною книжкової справи взагалі. Мета дослідження – аналіз державної політики, зокрема Закону України про обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту, спрямованого на стабілізацію національного книжкового ринку. Методи дослідження: узагальнення, порівняння, аналізу та синтезу, описовий, статистичний. Галузь застосування результатів: видавничий і книготорговельний сектор; громадські організації, зацікавлені в оптимізації процесів книговидання і книгорозповсюдження; представники органів законодавчої і виконавчої влади. Розглянуто такі показники книжкового ринку, як видання книг та об’єми їх продаж, зроблено акцент на засиллі російської книги на українському книжковому ринку. Встановлено, що протягом останніх кількох років обсяг офіційного імпорту книг і брошур з Російської Федерації почав знижуватися, проте, на думку фахівців, суттєво зросли обсяги контрабанди, а також друку книг російських авторів контрафактним способом на території України. Обсяги контрабанди орієнтовно втричі перевищують обсяги легального імпорту книг з Росії
У статті розглянуто програмне забезпечення, яке використовується для автоматизації редакційно-видавничих процесів у видавництвах, редакціях ЗМІ, при створенні електронних версій видань для мобільних пристроїв (iPhone, iPod).
Структуровано наукові підходи до визначення поняття «конвергенція», осмислено запропоновані в науковому дискурсі типологічні класифікації конвергенції, обґрунтовано авторське бачення типології конвергенції крізь призму взаємозв’язку різних типів конвергенції з новими концептами, явищами, процесами в медіаіндустрії цифрової доби

 

Розроблено алгоритм керування технологічним процесом утворення мікрорельєфних направляючих методом тонкого поверхневого пластичного деформування на пласких поверхнях деталей поліграфічного обладнання. Запропонована технологія дозволяє підвищити зносостійкість пласких направляючих і покращити позиціювання поліграфічної продукції при проходженні по поверхні мікронаправляючих поліграфічної продукції. Алгоритм враховує комплекс показників пов’язаних з матеріалом, геометричними і фізико-механічними параметрами поверхні пласкої направляючої, режимами поверхневого пластичного деформування.
У статті обґрунтовано вплив дигіталізації на учасників соціальних комунікацій в системі «автор–видавець–читач», охарактеризовано використання трендових медіа-інновацій у видавничій справі: від кроссмедійності та візуалізації контенту до користувацького контенту UGC.
Йдеться про один із пріоритетних напрямів діяльності Української вільної академії наук у Німеччині в 1945 – 1952 рр. – видавничу справу. Висвітлено причини та умови появи найважливіших видань, нереалізованих проектів, проаналізовано історичні дослідження. Серед видань Академії – монографія Бориса Крупницького “Гетьман Данило Апостол”, збірники праць “Шевченко і його доба”, “Українські бібліологічні вісті”, книжкові серії “Трипільська культура на Україні”, “Slavistica”, періодики та інші.
Стаття присвячена аналізу тенденцій сучасного українського книговидання за мовними ознаками. Простежується динаміка співвідношення випуску книг українською та російською мовами. Наголошується на тому, що частка україномовної книги зменшується, а російськомовної зростає.
Проаналізовано сучасний стан розвитку інтернет-комунікацій, зокрема в сегменті соціальних онлайн-мереж. Зокрема, головний акцент зроблено на необхідності систематизації комплексу набутих у цій галузі знань та формування теоретико-методологічної бази. Подано авторське бачення розв’язання цього питання, зокрема запропоновано створити певну матричну систему – на перехресті визначення якісних характеристик форматів інтернет-комунікацій та кількісних показників прикладних інструментів. Важливе значення надано проблемі переходу від інтернет-комунікаційного формату web 3.0 до 4.0. В основі 4.0 прогнозують системи штучного інтелекту та автоматичного генерування контенту.
Сьогодні, попри високі темпи поширення інформаційних технологій, не залишається поза увагою видавнича діяльність, державна підтримка якої здійснюється у всіх країнах-лідерах. Підтримка діяльності суб’єктів інформаційної сфери національної економіки, зокрема видавничої справи, вимагає продуманої організаційної та фінансової підтримки з боку держави у контексті більш ефективного використання обмежених фінансових ресурсів. З 2005 року в Україні затверджено та реалізовується програма “Українська книга”, яка є разом з наданням податкових пільг видавцям і книгорозповсюджувачам формою державної підтримки видавничої діяльності. Розглянуто порядок реалізації бюджетної програми “Українська книга” й критерії відбору книжкової продукції. На основі проведеного аналітичного дослідження охарактеризовано результати реалізації програми “Українська книга” за 2013 – 2016 рр. Розглянуто сукупність проблем, які супроводжують реалізацію програми, зокрема в частині зміни розпорядника державних коштів та недостатньої ефективності використання бюджетних коштів. Зосереджено увагу на необхідності формування переліку критеріїв відбору видань для програми “Українська книга”.
Виявлено місце автора в діяльності еміграційних видавництв на основі досвіду «Смолоскипа» у США. Проаналізовано зв’язки видавництва з авторами материкової України та представниками української громади за кордоном у радянський період. Розглянуто зміни в комунікаційній системі «автор – видавництво – читач» в умовах незалежності, після переїзду видавництва «Смолоскип» до Києва
Як вижити виданню у непростих економічних умовах, як зміцнити його фінансову базу, як запобігти банкрутству газети, журналу, яким має бути менеджмент видання?
У статті проаналізовано погляди М. Максимовича на походження українців та їхньої мови. Наголошено на проукраїнській позиції вченого і видавця книг з історії України та української мови, в яких М. Максимович обґрунтував питання про самостійність й давнє походження українців та їх мови.
Розглянуто основні підходи до визначення понять «суспільно- політична література» та «громадсько-політичні видання» сучасному науковому дискурсі й надано їх порівняльний аналіз
Стаття присвячена історії видавничої справи Олександрії. Проаналізовано діяльність друкарні Ф. Райхельсона, подано короткі відомості про інші друкарні, охарактеризовано періодичні видання міста дорадянського періоду.
У статті на значному фактичному матеріалі показано роботу автора і редактора над текстами художньої літератури. Також проаналізовано роль редактора у процесі редагування.
Проаналізовано теоретичні концепції дослідників енциклопедичного книговидання, фахівців з типології книги, а також здобутки українських видавців енциклопедій. Виокремлено сучасні книгознавчі підходи до класифікації цього типу довідкових праць. Запропоновано новітню типологію енциклопедичних видань, що може слугувати теоретичною основою для розробки та подальшого редакційно-видавничого опрацювання енциклопедій, призначених різним читацьким аудиторіям з урахуванням їхніх інформаційних потреб, зручності пошуку довідкових відомостей, урізноманітнення матеріально-конструктивних характеристик.
Автори на прикладі науки, що вивчає економіку інформаційної сфери та її складових, хотіли показати, як відбувається фундаменталізація науки, що на перший погляд є суто прикладною. Цей процес полягає у зростанні питомої ваги її теоретичних складових, удосконаленні поняттєвого й концептуального апарату, побудові моделей її розвитку, виявленні законів її функціонування і, як наслідок, в отриманні нового методологічного знання. Необхідною умовою цього процесу є також наявність відповідних наукових шкіл. Аналіз питань, пов’язаних із діяльністю наукових шкіл, варто вести за схемою «теорія—школа—напрям—течія», де кожна наступна складова ширша від попередньої. Утім, дослідники не завжди чітко дотримуються необхідної субординації в термінології: поняття теорій, шкіл і напрямів часто змішуються й ототожнюються. Окрім того, не завжди робиться наголос на тривалості та спадкоємності наукових колективів. У нашому випадку дослідження ведуться протягом вісімдесяти років. Результатом цієї діяльності (в межах наукового напряму «Економічні дослідження видавничо-поліграфічної галузі України») стала поява чотирьох наукових шкіл професорів А. М. Левіна, Р. М. Машталіра, П. Ю. Бєлєнького та академіка М. І. Долішнього. Комплексний системний підхід до вирішення проблем видавничо-поліграфічної галузі, автоматизовані системи управління виробництвом, моделювання виробничих систем — ось далеко не повний перелік напрямів досліджень, які мають важливе наукове та прикладне значення.
Проведено порівняльний аналіз функціональних можливостей настільних видавничих систем (НВС) для застосування у навчальному процесі ВНЗ. Запропоновано застосування вільної НВС Scribus як альтернативу спеціальному програмному забезпеченню, необхідному для отримання практичних навичок додрукарської підготовки документів студентами зі спеціальності “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”.

Пошук по сайту

Календар

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930