Монографії
У монографії висвітлено сучасний стан видавничої діяльності в Україні, шляхи інноваційного поступу галузі. Детально розглянуто досвід стартап-індустрії, інновацій у проектуванні та художньому оформленні книги, впровадження нових напрямів видавничої діяльності та розвитку галузей, що завжди матимуть попит і будуть прибутковими. Досліджено тенденції та перспективи розвитку видавничої діяльності в аспекті фахових вимог до майбутнього фахівця з видавничої справи та редагування. Для дослідників видавничої справи, соціальних комунікацій, видавців і редакторів, а також усіх, хто цікавиться перспективами розвитку видавничої діяльності в Україні.
Сучасна видавнича галузь стрімко змінюється під впливом цифровізації та конвергенції. Визначено вектори цифрових трансформацій видавничої галузі. Досліджено результати багатовекторних трансформаційних процесів у глобальному та загальноукраїнському вимірах. Наведено авторське бачення змісту та співвідношення ключових понять, що відображають цифрові трансформації видавничої галузі. Теоретично осмислено та систематизовано множини ієрархічних інноваційних видавничих практик, що дозволило доповнити сучасну теорію видавничої справи низкою нових концептуальних положень, класифікацій, моделей тощо, накреслити шляхи розвитку української видавничої галузі в контексті інтеграції у глобалізований видавничий простір.
Проаналізовано краудфандинг як комунікативну стратегію видавничого бізнесу та інноваційну технологію просування видавничої продукції. Досліджено краудфандинг як комунікативну стратегію видавничого бізнесу. Наведено можливості соціальних практик у видавничій справі та журналістиці. Здійснено аналітичний огляд європейських та американських краудфандинг-платформ. Проаналізовано ринок краудфандингу в Російській Федерації та українських краудфандинг-кампаній.
На основі архівних документів та аналізу наукових праць доводиться необґрунтованість спроб окремих авторів законсервувати застарілі ідеологічні догми в контексті обґрунтованої раніше нової періодизації виникнення і розвитку українського друкованого слова. Для викладачів, науковців, аспірантів. Серія може бути корисною для студентів, які навчаються на спеціальностях «Видавнича справа та редагування», «Журналістика», «Книгознавство».
Йдеться про найголовнішу складову методики редагування – редакторський аналіз. Розглядаються різні підходи вчених та подається авторська концепція щодо завдань, змісту й методики редакторського аналізу. Для викладачів, науковців, аспірантів. Серія може бути корисною для студентів, які навчаються на спеціальностях «Видавнича справа та редагування», «Журналістика», «Книгознавство».
Підручники, навчальні й методичні посібники
Посібник призначений для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» спеціальності 061 «Журналістика», які вивчають курс «Історія зарубіжної журналістики». Навчальний посібник охоплює період історії зарубіжної журналістики від античності до І пол. ХХ ст. Окрім теоретичного матеріалу, перекладних журналістських текстів та першоджерел, містить завдання до практичних занять, до самостійної та індивідуальної роботи студентів, тест ТЕС вправи та рекомендовану літературу до кожної теми.
Розглянуто початкові етапи роботи над авторським оригіналом у видавництві, вимоги до оригіналів та вибору технічних характеристик видання відповідно до сучасних видавничих норм і стандартів, а також наведено функціональні обов’язки художнього і технічного редакторів. Для студентів, видавців, поліграфістів.
Матеріали конференції
Розкрито бачення ролі бібліотек і книг у цифровому медіасвіті, висвітлено кращий досвід українських та зарубіжних бібліотечних установ. Розглянуто питання створення і використання інформаційних ресурсів та інші аспекти інформаційної справи. Висвітлено напрями розвитку, проблеми та підсумки з актуальних питань книгознавства, видавничої справи та книгорозповсюдження.
Висвітлено теоретичні та практичні досягнення вітчизняної та зарубіжної науки в галузі друкованої продукції. Розглянуто проблеми та перспективи розвитку технологій, матеріалів і техніки видавничої справи, поліграфії та книгорозповсюдження. Увагу приділено розробці та дослідженню інформаційних, мультимедійних і web-технологій, редакторському опрацюванню видань, обробці графіки й управлінню кольором, маркетингу та менеджменту у видавничо-поліграфічній справі. Розглянуто нейродизайн як складову технології виготовлення рекламної продукції. Розкрито технологічні особливості друкування штрихкодів фарбами з магнітними властивостями. Досліджено стійкість відбитків до механічного впливу, отриманих тисненням фольгою на тканинах. Вивчено можливості удосконалення процесу проектування оригінал-макету складного видання з формулами. Проаналізовано тенденції розвитку ринку цифрової фототехніки, особливості сучасних декоративних елементів у книзі, специфіку оформлення фанзінів. Досліджено вплив дизайну та функціональних можливостей Інтернет-магазинів на їх відвідуваність.
Розглянуті проблеми, пов’язані з видавничою діяльністю ВНЗ, передумови ефективної роботи видавництв, електронні видання в навчальному процесі та інше.
Статті, доповіді
У статті розглянуто питання організації видавничої справи в підрадянській Україні у міжвоєнний період – після встановлення на цих землях влади російських більшовиків та виникнення маріонеткового утворення УСРР. Розглянуто вплив політики українізації на розвиток українськомовного книговидання та роль, яку відводили більшовики видавничій справі у реалізації цієї політики.
Встановлено новітні аспекти проблем зволоження друкарських форм у офсетному друці на підставі аналізу взаємовпливу параметрів друкувальних і проміжних елементів форм, складу друкарської фарби і зволожувального розчину, стану друкарського апарата, процесів підготовки технологічних розчинів, їх автоматизації та комп’ютеризації..
У статті досліджуються помилки у ЗМІ і причини їхнього виникнення, роль редактора у виправленні помилок, перешкоди у сприйнятті тексту, проблеми верстки і формування інформаційного повідомлення. Також виокремлюються так звані усвідомлювані приховані девіа- ції в тексті, які супроводжують створення тексту.
Проведено аналіз випуску видавничої продукції за територіальною ознакою, проаналізовано випуск книжкових видань суб’єктами видавничої діяльності, розглянуто та проаналізовано статистичні дані щодо випуску продукції, а саме: випуск книг та брошур за тематичними розділами, за цільовими призначенням, за укрупненими тематичними розділами за період 2012 – 2016 рр.
Предмет дослідження – книжковий ринок України як складна та багатоаспектна система, що є частиною книжкової справи взагалі. Мета дослідження – аналіз державної політики, зокрема Закону України про обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту, спрямованого на стабілізацію національного книжкового ринку. Методи дослідження: узагальнення, порівняння, аналізу та синтезу, описовий, статистичний. Галузь застосування результатів: видавничий і книготорговельний сектор; громадські організації, зацікавлені в оптимізації процесів книговидання і книгорозповсюдження; представники органів законодавчої і виконавчої влади. Розглянуто такі показники книжкового ринку, як видання книг та об’єми їх продаж, зроблено акцент на засиллі російської книги на українському книжковому ринку. Встановлено, що протягом останніх кількох років обсяг офіційного імпорту книг і брошур з Російської Федерації почав знижуватися, проте, на думку фахівців, суттєво зросли обсяги контрабанди, а також друку книг російських авторів контрафактним способом на території України. Обсяги контрабанди орієнтовно втричі перевищують обсяги легального імпорту книг з Росії
У статті розглянуто програмне забезпечення, яке використовується для автоматизації редакційно-видавничих процесів у видавництвах, редакціях ЗМІ, при створенні електронних версій видань для мобільних пристроїв (iPhone, iPod).
Структуровано наукові підходи до визначення поняття «конвергенція», осмислено запропоновані в науковому дискурсі типологічні класифікації конвергенції, обґрунтовано авторське бачення типології конвергенції крізь призму взаємозв’язку різних типів конвергенції з новими концептами, явищами, процесами в медіаіндустрії цифрової доби