Пузанов Іван Іванович (1885–1971) – 140 років з дня народження
Вчений-зоолог, зоогеограф, гідробіолог, професор ОНУ
Іван Пузанов народився 1885 р. у Курську в родині купця другої гільдії.
Середню освіту одержав у курській класичній гімназії (1895–1904), а вищу – на природничому відділенні фізико-математичного факультету (1904–1911), слухав лекції в Гейдельбергському та Лейпцігському університетах.
У 1917–1933 рр. працював у Криму. З 1922 р. – професор Кримського університету. У 1934–1947 рр. – професор Горьківського університету.
З 1947 р. професор Одеського державного університету, де не тільки налагодив діяльність кафедри зоології хребетних, коли почав тут працювати, але й, по суті, організував цю кафедру. Майже в той самий час, з 1947 по 1950 рр., по лінії існуючого тоді при ОДУ Зоологічно-біологічного інституту група співробітників та студентів кафедри зоології хребетних під керівництвом професора І. І. Пузанова вивчала тваринний світ лісосмуг – нового для причорноморського степу біоценозу.
У галузі захисту природи він був не тільки свідком природозахисної діяльності, але з 1918 р. – практичним її діячем. Робота І. І. Пузанова з охорони природи складалася з трьох аспектів:
– участь в організації Кримського заповідника;
– участь у міжвідомчої комісії із захисту природи Криму (починаючи з 1924 р.);
– одним із перших читав курс з охорони природи та склав підручник на його основі.
У квітні 1965 р. професору Івану Івановичу Пузанову було присвоєно звання заслуженого діяча науки УРСР.
Помер Іван Пузанов 22 січня 1971 р., його поховано на другому християнському кладовищі в Одесі. За 55 років наукової діяльності ним опубліковано 235 робіт, серед них – 16 монографій. Праці Пузанова присвячено вивченню ссавців, птахів, плазунів, земноводних, риб і молюсків, питанням зоогеографії, історії формування фауни, охорони природи та раціонального використання природних ресурсів. Увесь творчий шлях, наукова діяльність професора І. І. Пузанова продемонстрували співвідношення вченого та вузівського викладача, єдність наукового та педагогічного аспектів особистості.