№
|
Автор(и)
|
Назва методики / тренінгу
|
Джерело
|
Цілі та опис дослідження
|
PDF
|
1.
|
Алтухов В. В.
|
“Тест индивидуальной мотивации” (ТИМ): опыт разработки новой мотивационной методики
|
Психологическая диагностика. – 2006. – № 2. – С. 24-40.
|
Методика ТИМ (Тест индивидуальной мотивации) направлена на диагностику трудовой мотивации личности.
Возрастная группа: 21-60 лет.
|
|
2.
|
Альпер Э. А., Семенова М. К.
|
Исследование экологического сознания: диагностическое интервью “Человек и природа”
|
Психологическая диагностика. – 2005. – № 2. – С. 21-44.
|
Диагностическое интервью «Человек и природа» разработано с целью определения сформированности экологического сознания у испытуемого. Экологическое сознание рассматривается как единство трех компонентов: мировоззренческого, когнитивно-аффективного и поведенческого.
Возрастная группа: взрослые люди (от 16 до 55 лет).
|
|
3.
|
Андреева А. Д.
|
Методика диагностики мотивации учения и эмоционального отношения к учению в средних и старших классах школы
|
Психологическая диагностика. – 2006. – № 1. – С. 33-38.
|
Предлагаемый метод диагностики мотивации учения и эмоционального отношения к учению основан на опроснике Ч. Д. Спилберга (State-Trait Personality Inventory), направленного на изучение уровня познавательной активности, тревожности и гнева как актуальных состояний и как свойств личности. Модификация опросника осуществлена А. Д. Андреевой.
Возрастная группа: средний и старший школьный возраст.
|
|
4.
|
Башук Л. П.
|
Психодіагностика мотиваційних чинників працевлаштування молоді
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2008. – № 12. – С. 58-63.
|
Розроблена психодіагностична програма дослідження мотиваційних чинників працевлаштування.
Вікова група: студенти, молоді люди.
|
|
5.
|
Білоус Р. М.
|
Мій професійний вибір: тренінг старшокласників
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2010. – № 10. – С. 1-11 ; № 11. – С. 29-39 ; № 12. – С. 34-38 ; 2011. – № 1. – С. 10-22.
|
Запропонована програма тренінгу старшокласників «Мій професійний вибір», який сприяє систематизації професійних знань, дослідженню реальної ситуації професійного вибору, конкретизації життєвих цілей з набуттям уміння визначати короткострокові та довгострокові цілі, приймати самостійні рішення, що забезпечує формування професійних намірів у процесі професійного самовизначення та позитивно корелює з особистісним зростанням кожного учасника тренінгу.
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
6.
|
Богатырева О. О.
|
Диагностика организационной социализации
|
Психологическая диагностика. – 2005. – № 3. – С. 45-56.
|
В работе использовалась адаптированная методика диагностики социализации Дж. Хойтера, Т. Хоф Макана и Дж. Винтера состоящая из 3 шкал, оценивающих успешность организационной, групповой и трудовой социализации индивида соответственно.
Возрастная группа: 21-55 лет.
|
|
7.
|
Буцкіна С. В.
|
Формування мотиваційної готовності дітей 6-7 років до навчання в школі
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2001. – № 5. – С. 16-19.
|
Представлена корекційно-розвивальна програма складається з 10 занять. Ця програма зможе допомогти дітям розвинути компоненти мотиваційної готовності і дасть змогу дитині в подальшому легко і швидко впоратись із труднощами у навчанні.
Вікова група: діти 6-7 років.
|
|
8.
|
Варбан М. Ю.
|
Диагностика профессиональных ожиданий в юношеском возрасте
|
Практ. психологія та соц. робота. – 1999. – № 3. – С. 32-36.
|
Наведено приклад емпіричного дослідження особливостей професіональних очікувань у юнацькому віці. Використано рефлексивний прийом – проективний малюнок «Мій символ життєвого успіху», за допомогою якого стала можливою актуалізація несвідомої символіки та образності професійних очікувань. Деякі положення методики вже обговорювались автором у попередній статті (Див.: Варбан М. Ю. Рефлексія професійного становлення в юнацькому віці / М. Ю. Варбан // Практ. психологія та соц. робота. – 1998. – № 6/7. – С. 80-83).
Вікова група: юнаки.
|
|
9.
|
Варбан М. Ю.
|
Рефлексія професійного становлення в юнацькому віці
|
Практ. психологія та соц. робота. – 1998. – № 6/7. – С. 80-83.
|
Модель рефлексивної підтримки формування професіонала в умовах вузу. Як рефлексивний тренінг професійного становлення модель також придатна для психологічної роботи зі старшокласниками. Робота базується на засадах розвиваючої взаємодії. Модель передбачає люнгітюдне, поетапне консультування і поступове ускладнення рефлексивного «залучення» особистості до неперервного процесу професійного становлення. Модель включає рефлексивні експрес-техніки, спрямовані на опосередковане, звернене до пам’яті, уяви, системи цінностей і переконань моделювання старшокласниками (студентами) своєї професіоналізації.
У модель включені 8 основних прийомів рефлексивного входження у професіоналізацію:
мій шлях у професію (анкетне опитування, що визначить рівень сформованості професійних інтересів, планів); піраміда професійного росту (символічне зображення професійного життя у вигляді вписаної в «коло професій» піраміди); самостійна професіоналізація (опитувальник, спрямований на діагностику рівня зрілості й активності особистості у професійному становленні); цінності професійного життя (запропонованим 17 цінностям зі списку треба надати певний ранг за шкалами); метод експертних оцінок якостей майбутнього професіонала (передбачає ознайомлення з описами узагальнених професійно важливих якостей); мій символ життєвого успіху (завдання передбачає уявити себе у майбутньому); твір «Яким мені уявляється моє майбутнє життя»; мої результати, досягнення у навчанні та професіоналізації (передбачає опитування, що дає можливість усвідомити реальне просування у професійному становленні через реальні досягнення, результати).
Вікова група: старшокласники, студенти.
|
|
10.
|
Венгер Л. А.
|
Методика «Мотивационная готовность»
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45-46.
|
Розроблена у рамках «Інструментарію психологічної діагностики готовності дитини до навчання у школі». Блок 4: Діагностика особистісної готовності.
Мета: вивчення мотиваційної готовності навчання у школі.
Див. також: Аверина И. С. Методика экспресс-диагностики интеллектуальных способностей (МЭДИС) детей 6-7 летнего возраста / И. С. Аверина, Е. И. Щебланова, Е. Н. Задорина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 6. – С. 43-50 ; Баркан А. И. Методика «Рисунок школы» / А. И. Баркан // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 44-45 ; Вицлак Г. Методика «Способность к обучению в школе» / Г. Вицлак // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 59-65 ; Лисина М. И. Методика изучения типа общения ребенка со взрослым / М. И. Лисина, Х. Шерьязданова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Методика «Лабиринт» // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 66-69 ; Нежнова Т. А. Беседа об отношении к школе и учению / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46 ; Нежнова Т. А. Модифицированный вариант методики «Беседа об отношении к школе и учению» / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46-48 ; Павлова А. А. Диагностика особенностей речевого развития старших дошкольников / А. А. Павлова, Л. А. Шустова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 69-70 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения достижения цели в условиях помех / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения коммуникативных умений / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения умения сохранять цель в условиях затруднения успеха / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45.
Вікова група: 6-8 років.
|
|
11.
|
Вінник Н. Д.
|
Методика «Духовна культура особистості педагога»
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2012. – № 10. – С. 36-41.
|
Запропоновано методику оцінки сили духовно-професійних устремлінь та ступеня їх реалізації у педагогічній діяльності.
Вікова група: молоді, дорослі люди.
|
|
12.
|
Вірна Ж. П.
|
Професійна ідентифікація: побудова і валідизація тесту кольорових відношень для діагностики усвідомлення професійного образу
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2002. – № 3. – С. 21-24.
|
Представлено модифікований тест кольорових відношень Єткінда. Рівень усвідомлення людиною професійного образу дозволить спрогнозувати ймовірну ефективність професійної ідентифікації особистості та пояснити виникнення тих чи інших проблемностей у професійній (навчально-професійній) діяльності.
Вікова група: студенти, дорослі люди.
|
|
13.
|
Гіббс Джон
|
Тренінг моральних міркувань
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 8. – С. 14-36.
|
Тренінг спрямовано на виховання моральних міркувань в особистості, що включає дотримання обіцянок, правдивість, готовність до взаємодопомоги, врятування життя, утримування себе від крадіжок і дотримання закону.
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
14.
|
Данилова Т. Н.
|
Опросник диагностики типа направленности личности практического психолога
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 8. – С. 41-44.
|
Методика «Діагностика спрямованості особистості практичного психолога (ДСОПП)» має на меті виявити різні типи спрямованості у структурі особистості майбутніх практичних психологів; виявити основні типи професійної спрямованості особистості у студентів-психологів.
Вікова група: студенти, дорослі люди.
|
|
15.
|
Дмітрієва О. А.
|
Особливості потребнісно-мотиваційної сфери психосоціально зрілих і психосоціально незрілих особистостей
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2005. – № 9. – С. 8-12.
|
Вивчаються показники потребнісно-мотиваційної сфери особистісно зрілих і особистісно незрілих учнів. Запропонована анкета вивчення потребнісно-мотиваційної сфери особистості.
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
16.
|
Жадан І. В.
|
Методика дослідження політичної толерантності: показники, критерії, інструментарій
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 6. – С. 33-35.
|
Пропонується методика дослідження толерантності за межами конкретної ситуації і політичної поведінки в цій ситуації, що зводиться до вимірювання установок людей по відношенню до соціальних об’єктів. Метою такого вимірювання є визначення особливостей політичної культури та прогнозування поведінки суб’єктів політики в тих або інших ситуаціях.
Вікова група: дорослі люди.
|
|
17.
|
Занюк С. С.
|
Мотиваційний тренінг. Формування мотивації учбової діяльності у студентів та старшокласників
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2002. – № 8. – С. 31-42 ; № 9-10. – С. 74-83.
|
Розроблений мотиваційний тренінг може використовуватись для підвищення мотивації особистості. Запропоновані вправи («Успіхи в минулому», «Емоційне насичення», «Нове ім’я», «Схвалення», «Уникнення невдачі», «Придумай девіз», «Сформуй позитивний Я-образ») допоможуть у досягненні поставленої мети.
Вікова група: підлітки, студенти.
|
|
18.
|
Захарова Е. И.,
Кукушкина Н. С.
|
Диагностика ценностной направленности матери
|
Психологическая диагностика. – 2005. – № 4. – С. 45-57.
|
Предложенная методика поможет осуществить диагностику ценностных ориентаций личности, что позволяет решать проблемы детско-родительских отношений.
Возрастная группа: молодые женщины.
|
|
19.
|
Зуев И. А.
|
Диагностический тест структуры интересов и склонностей (СИС-190)
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2002. – № 7. – С. 24-28.
|
Дана тестова методика спрямована на виявлення у особистості інтересів і нахилів до різних сфер теоретичного знання і практичної діяльності. Окрім профорієнтаційних цілей тест може слугувати також засобом самопізнання та самодіагностики.
Вікова група: старший шкільний вік, підлітки, студенти.
|
|
20.
|
Иванова О. Н.,
Одинцова В. В.
|
Комплекс тестирования “Профориентатор”: психометрические и прагматические свойства теста
|
Психологическая диагностика. – 2006. – № 2. – С. 41-69.
|
Приводится описание методики «Профориентатор», которая комплексно диагностирует интересы, способности и личностные качества человека, соотнося их с выбором профессии и учебного заведения.
Возрастная группа: старший школьный возраст (8-11 класс).
|
|
21.
|
Капацина А. О.
|
Структури соціально-психологічних установок мотиваційно-необхідної сфери особистості керівників-початківців з різними рівнями адаптованості
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2007. – № 3. – С. 72-80.
|
Пропонується ряд методик діагностики соціально-психологічних установок особистості в мотиваційно-необхідній сфері О. Ф. Потьомкіної:
Методика виявлення соціально-психологічних установок, спрямованих на «альтруїзм-егоїзм», «процес-результат»;
Методика виявлення соціально-психологічних установок, спрямованих на «волю-владу», «працю-гроші».
А також багаторівневий особистісний опитувальник «Адаптивність» О. Г. Маклакова і С. В. Чермяніна.
Вікова група: дорослі люди.
|
|
22.
|
Киричук В. В.
|
Стимулювання духовно-катарсичної активності обдарованих підлітків
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2008. – № 12. – С. 15-24.
|
Мета тренінгу: активізувати та стимулювати духовно-катарсичну активність підлітків (ДКАП) в умовах навчального закладу (емоційна експансивність, навчально-пізнавальна активність, жертовність).
Вікова група: підлітки.
|
|
23.
|
Климчук В. О.
|
Тренінг внутрішньої мотивації: результати апробації та структури
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2006. – № 10. – С. 52-59.
|
В програмі розвитку внутрішньої мотивації використано систему тренінгів (бесіди, дискусії, ігри, розв’язування проблемних задач, рольове програвання ситуацій, метод особистісних конструктів Дж. Келлі, елементи терапії фіксованих ролей Дж. Келлі).
Вікова група: підлітки, студенти.
|
|
24.
|
Кормило О. М.
|
Програма формування позитивного ставлення молодших школярів до школи
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2012. – № 8. – С. 4-21.
|
Представлена розвивально-корекційна програма оптимізації емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учіння, що дозволяє актуалізувати суб’єктний потенціал школярів, знизити рівень тривожності, узгодити ціннісні орієнтації у структурі Я-бажаного і Я-реального.
Вікова група: молодші школярі.
|
|
25.
|
Купрейченко А. Б.
|
Психология доверия и недоверия личности рекламе
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 10. – С. 1-8 ; № 11. – С. 5-15.
|
Запропоновані методики з оцінки відношення особистості до реклами:
Анкета відношення до реклами А. Н. Лебєдєва;
Авторська методика довіри/недовіри особистості світу, іншим людям, до себе;
Авторська методика оцінки психологічної ефективності рекламного повідомлення;
Методика довіри/недовіри особистості рекламним персонажам (модифікація методики привабливості/непривабливості рекламних персонажів А. Б. Купрейченко, Л. Мініна).
Вікова група: студенти, молоді, дорослі люди.
|
|
26.
|
Лантушко Г. Н
|
Развитие личностного целеполагания старшеклассников (методические рекомендации для психологов, воспитателей, классных руководителей, родителей)
|
Практ. психологія та соц. робота. – 1999. – № 1. – С. 18-23 ; № 2. – С. 14-19.
|
Проблема знаходження смислу життя, внутрішніх та зовнішніх ресурсів для досягнення поставлених цілей особливо актуальна для старшокласників. Тому необхідно сформувати в них такий рівень особистісної зрілості, коли, по закінченню школи, випускники будуть готові до усвідомленого самовизначення, враховуючи як свої нахили, так і потреби суспільства. Отже, цілями запропонованих занять є розвиток вміння визначати цілі та діяти відповідно до них.
Вікова група: старший шкільний вік, підлітки.
|
|
27.
|
Леонтьев Д. А.,
Ильченко А. Н.
|
Уровни мировоззренческой активности и их диагностика
|
Психологическая диагностика. – 2007. – № 3. – С. 3-21.
|
Предложена диагностика типов мировоззренческой активности личности. Авторы выделяют три показателя, позволяющих диагностировать три уровня мировоззренческой активности (мировоззренческая одномерность, мировоззренческая инициатива, мировоззренческая многомерность).
Возрастная группа: 18-65 лет.
|
|
28.
|
Листопад М. П.
|
Професійне самовизначення старшокласників: програма тренінг-курсу з психології
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2009. – № 5. – С. 25-38.
|
Тренінгові програма створюватиме сприятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів, для формування у школярів орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності.
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
29.
|
Лінніческо В. М.
|
Програма розвивальних заходів для учнів 9-10-х класів щодо формування самовизначення та життєвої перспективи
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2008. – № 1. – С. 52-60.
|
Програма спрямована на розвиток соціально-психологічної компетентності учнів; розвиток адекватного ставлення до себе та довіри до власних можливостей; корекцію невпевненості, імпульсивності, екстернальності підлітків; розвиток уявлень про самоцінність і унікальність самого себе та навколишніх; усвідомлення конструктивних життєвих цінностей і пріоритетів суспільного життя.
Вікова група: старший шкільний вік, підлітки.
|
|
30.
|
Лях В. В.,
Лях Т. Л.
|
Моделювання та впровадження програм щодо формування здорового способу життя (робочі матеріали для тренера)
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2002. – № 5. – С. 24-35.
|
Модуль-семінар містить програми тренінгів, що допоможуть у сфері профілактики негативних явищ, реалізації програм з формування здорового способу життя та соціальної допомоги представникам соціально-дезадаптованих, вразливих і незахищених верств населення.
Вікова група: підлітки, молодь, дорослі люди.
|
|
31.
|
Максименко С. Д., Болтівець С. І., Губенко О. В.,
Кравченко О. П.
|
Методичний інструментарій для ознайомлення старшокласників із психологічними аспектами вибору професій (Матеріали до програми «Психологія. 11 клас. Профільний рівень»)
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2012. – № 4. – С. 70-80.
|
Пропонуються теоретичні та практичні матеріали з розвитку знань, навичок та вмінь у галузі психології професійного вибору та профорієнтації, а також професійно важливих психологічних якостей (інтересів, здібностей), необхідних для професійного становлення особистості. Додається анкета мотивів вибору професії, тест «Встановлення закономірностей», Методика визначення формули професії (за М. С. Пряжніковим).
Див. також: Максименко С. Д. Матеріали до програми «Психологія. 11 клас. Профільний рівень» / С. Д. Максименко, С. І. Болтівець, О. В. Губенко // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 11. – С. 31-63 ; № 12. – С. 35-38 ; Мусатов С. О. Матеріали до програми «Психологія. 11 клас. Профільний рівень» / С. О. Мусатов // Практ. психологія та соц. робота. – 2012. – № 2. – С. 69-80.
Вікова група: підлітки 16-17 років.
|
|
32.
|
Мамешина О. С.
|
Методики экопсихологического исследования
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2005. – № 2. – С. 21-27 ; № 3. – С. 62-73.
|
Запропонований комплекс методик екологічної психодіагностики суб’єктивного відношення до природи та до свого здоров’я. До матеріалів включено: Тест-опитувальник «Натурафил»;
Текст «Альтернативной шкалы поведения по охране окружающей среды»;
Методика «Экотест».
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
33.
|
Мамешина О. С.
|
Эколого-психологический тренинг для старшеклассников
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2003. – № 8. – С. 17-38.
|
Тренінг направлено на корекцію, формування та розвиток екологічних установок особистості; подолання антропоцентричного прагматичного відношення до природних об’єктів, корекція цілей взаємодії особистості із природними об’єктами, розвиток перцептивних можливостей суб’єкта при його контактах із природними об’єктами, розширення індивідуального екологічного простору.
Вікова група: старший шкільний вік.
|
|
34.
|
Нежнова Т. А.
|
Беседа об отношении к школе и учению
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46.
|
Розроблена у рамках «Інструментарію психологічної діагностики готовності дитини до навчання у школі». Блок 4: Діагностика особистісної готовності.
Мета: діагностика мотиваційної готовності до шкільного навчання.
Див. також: Аверина И. С. Методика экспресс-диагностики интеллектуальных способностей (МЭДИС) детей 6-7 летнего возраста / И. С. Аверина, Е. И. Щебланова, Е. Н. Задорина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 6. – С. 43-50 ; Баркан А. И. Методика «Рисунок школы» / А. И. Баркан // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 44-45 ; Венгер Л. А. Методика «Мотивационная готовность» / Л. А. Венгер // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45-46 ; Вицлак Г. Методика «Способность к обучению в школе» / Г. Вицлак // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 59-65 ; Лисина М. И. Методика изучения типа общения ребенка со взрослым / М. И. Лисина, Х. Шерьязданова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Методика «Лабиринт» // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 66-69 ; Нежнова Т. А. Модифицированный вариант методики «Беседа об отношении к школе и учению» / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46-48 ; Павлова А. А. Диагностика особенностей речевого развития старших дошкольников / А. А. Павлова, Л. А. Шустова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 69-70 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения достижения цели в условиях помех / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения коммуникативных умений / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения умения сохранять цель в условиях затруднения успеха / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45.
Вікова група: 6-8 років.
|
|
35.
|
Нежнова Т. А.
|
Модифицированный вариант методики «Беседа об отношении к школе и учению»
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46-48.
|
Розроблена у рамках «Інструментарію психологічної діагностики готовності дитини до навчання у школі». Блок 4: Діагностика особистісної готовності.
Мета: виявити присутність або відсутність у дітей основних компонентів внутрішньої позиції школяра.
Див. також: Аверина И. С. Методика экспресс-диагностики интеллектуальных способностей (МЭДИС) детей 6-7 летнего возраста / И. С. Аверина, Е. И. Щебланова, Е. Н. Задорина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 6. – С. 43-50 ; Баркан А. И. Методика «Рисунок школы» / А. И. Баркан // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 44-45 ; Венгер Л. А. Методика «Мотивационная готовность» / Л. А. Венгер // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45-46 ; Вицлак Г. Методика «Способность к обучению в школе» / Г. Вицлак // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 59-65 ; Лисина М. И. Методика изучения типа общения ребенка со взрослым / М. И. Лисина, Х. Шерьязданова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Методика «Лабиринт» // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 66-69 ; Нежнова Т. А. Беседа об отношении к школе и учению / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46 ; Павлова А. А. Диагностика особенностей речевого развития старших дошкольников / А. А. Павлова, Л. А. Шустова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 69-70 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения достижения цели в условиях помех / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения коммуникативных умений / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения умения сохранять цель в условиях затруднения успеха / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45.
Вікова група: дошкільний, молодший шкільний вік.
|
|
36.
|
Оверченко А. І.
|
Методика дослідження психологічних особливостей правосвідомості підлітків
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 5. – С. 21-30.
|
Представлена методика дослідження правосвідомості дітей раннього підліткового віку. Додані: Протоколи дослідження структурних компонентів правосвідомості, методики «Діагностика знань про правову дійсність», «Діагностика ставлення до правової дійсності», «Діагностика правових переконань».
Вікова група: ранній підлітковий вік.
|
|
37.
|
Пеньковська Н. М.
|
Групова психокорекція у роботі з молодшими школярами (психологічний супровід особистісного ставлення молодших школярів)
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2006. – № 9. – С. 72-74 ; № 10. – С. 60-72 ; № 11. – С. 72-80 ; № 12. – С. 39-50.
|
Зміст програми – надати методичну допомогу студентам – майбутнім практичним психологам – в оволодінні ними вміннями і навичками здійснення групової психокорекційної роботи зі школярами. У програмі виділено наступні тематичні розділи: мій внутрішній світ; мій життєвий шлях; мої стосунки з іншими; основи життєвого співробітництва.
Вікова група: молодший шкільний вік.
|
|