№
|
Автор(и)
|
Назва методики / тренінгу
|
Джерело
|
Цілі та опис дослідження
|
PDF
|
1.
|
Аверина И. С., Щебланова Е. И., Задорина Е. Н.
|
Методика экспресс-диагностики интеллектуальных способностей (МЭДИС) детей 6-7 летнего возраста
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 6. – С. 43-50.
|
Розроблена у рамках «Інструментарію психологічної діагностики готовності дитини до навчання у школі». Блок 2: Діагностика інтелектуальної (когнітивної) готовності. Загальна обізнаність та мислення.
Методика МЕДІЗ спрямована на виявлення рівня інтелектуального розвитку дітей (ерудиція (обізнаність) та словникового запасу, логічного мислення та математичних здібностей).
Див. також: Баркан А. И. Методика «Рисунок школы» / А. И. Баркан // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 44-45 ; Венгер Л. А. Методика «Мотивационная готовность» / Л. А. Венгер // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45-46 ; Вицлак Г. Методика «Способность к обучению в школе» / Г. Вицлак // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 59-65 ; Лисина М. И. Методика изучения типа общения ребенка со взрослым / М. И. Лисина, Х. Шерьязданова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Методика «Лабиринт» // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 66-69 ; Нежнова Т. А. Беседа об отношении к школе и учению / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46 ; Нежнова Т. А. Модифицированный вариант методики «Беседа об отношении к школе и учению» / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46-48 ; Павлова А. А. Диагностика особенностей речевого развития старших дошкольников / А. А. Павлова, Л. А. Шустова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 69-70 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения достижения цели в условиях помех / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения коммуникативных умений / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения умения сохранять цель в условиях затруднения успеха / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45.
Вікова група: діти 6-7 років.
|
|
2.
|
Акіменко Ю. Ф.
|
Програма та методика проведення ігрових занять з розвитку соціального інтелекту в учнів 1-4 класів
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2001. – № 10. – С. 31-34.
|
Запропоновано програму розвивальних ігор з розвитку соціального інтелекту (навички спілкування та готовість дитини до взаємодії з ровесниками і дорослими, розуміння емоцій, почуттів, думок, поведінки людей, усвідомлення репертуару своїх основних соціальних ролей).
Вікова група: молодший шкільний вік.
|
|
3.
|
Арбузов В. Н.
|
Тесты Коса
|
Психологическая диагностика. – 2008. – № 6. – С. 24-46.
|
Предложенная система тестов кубиков и узоров С. К. Коса направлена на исследование невербального интеллекта. Наиболее часто используется для оценки интеллектуального потенциала детей и выявления причин неуспеваемости; выявления детей с интеллектуальной одаренностью на наглядно-действенном уровне; диагностики степени и характера умственной патологии.
Возрастная группа: старше 5 лет.
|
|
4.
|
Бадалова М. В.
|
Развитие метафоричности в рамках тренинга интеллектуальных навыков консультирования
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 1. – С. 1-10.
|
Практичні вправи є частиною тренінгу інтелектуальних навичок консультування, вони направлені на розвиток метафоричності мислення – одного з компонентів інтелектуальної готовності практичних психологів до діяльності консультанта.
Вікова група: студенти, молоді люди.
|
|
5.
|
Бадалова М. В.
|
Структура и содержание тренинга интеллектуальных навыков консультирования
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 3. – С. 16-39 ; № 4. – С. 3-26.
|
Тренінг інтелектуальних навичок консультування направлений на організацію процесу формування у учасників інтелектуальної готовності до вирішення консультативних задач. Програма розрахована на 60 годин і містить 10 тренінгових занять:
Як стати ефективним консультантом;
Самооцінка інтелектуальних навичок консультування;
Консультативна задача: що робити?;
Розуміння у діалозі;
Рефлексивне консультування;
Розвиток особистісної креативності;
Творче вирішення консультативних задач;
Грані метафори;
Метафора у психологічному консультуванні;
Чому я навчився?
Див також: Бадалова М. В. Развитие метафоричности в рамках тренинга интеллектуальных навыков консультирования // Практ. психологія та соц. робота. – 2004. – № 1. – С. 1-10.
Вікова група: студенти.
|
|
6.
|
Бурменская Г. В.
|
Методика Гудинаф-Харриса “Нарисуй человека”
|
Психологическая диагностика. – 2005. – № 1. – С. 122-143.
|
Данный тест направлен на диагностику интеллекта испытуемого по сделанному им рисунку человека. Основное внимание уделяется точности и детальности рисунка, а не художественным изобразительным средствам. Именно детальность изображения выступает основным показателем уровня умственного развития.
Возрастная группа: от 4-15 лет.
|
|
7.
|
Вахрушева Л. Н., Гризодуб В. В., Садокова А. В.
|
Руководство по использованию методики измерения эмоционального интеллекта
|
Психологическая диагностика. – 2009. – № 1. – С. 3-44.
|
Описывается авторская полупроективная методика, направленная на измерение эмоционального интеллекта. Методика позволяет оценить уровень развития способностей, входящих в структуру эмоционального интеллекта, с помощью количественной шкалы.
Возрастная группа: 19-57 лет.
|
|
8.
|
Вицлак Г.
|
Методика «Способность к обучению в школе»
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 59-65.
|
Розроблена у рамках «Інструментарію психологічної діагностики готовності дитини до навчання у школі». Блок 2: Діагностика інтелектуальної (когнітивної) готовності. Загальна обізнаність та мислення.
Мета: діагностика психологічної готовності дітей до шкільного навчання, рівня розумового розвитку дитини.
Див. також: Аверина И. С. Методика экспресс-диагностики интеллектуальных способностей (МЭДИС) детей 6-7 летнего возраста / И. С. Аверина, Е. И. Щебланова, Е. Н. Задорина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 6. – С. 43-50 ; Баркан А. И. Методика «Рисунок школы» / А. И. Баркан // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 44-45 ; Венгер Л. А. Методика «Мотивационная готовность» / Л. А. Венгер // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45-46 ; Лисина М. И. Методика изучения типа общения ребенка со взрослым / М. И. Лисина, Х. Шерьязданова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Методика «Лабиринт» // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 66-69 ; Нежнова Т. А. Беседа об отношении к школе и учению / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46 ; Нежнова Т. А. Модифицированный вариант методики «Беседа об отношении к школе и учению» / Т. А. Нежнова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 46-48 ; Павлова А. А. Диагностика особенностей речевого развития старших дошкольников / А. А. Павлова, Л. А. Шустова // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 7. – С. 69-70 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения достижения цели в условиях помех / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения коммуникативных умений / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 48 ; Урунтаева Г. А. Методика изучения умения сохранять цель в условиях затруднения успеха / Г. А. Урунтаева, Ю. А. Афонькина // Практ. психологія та соц. робота. – 2011. – № 8. – С. 45.
Вікова група: 5,5-7 років.
|
|
9.
|
Гуревич К. М.,
Акимова М. К.,
Борисова Е. М.,
Зархин В. Г.,
Козлова В. Т.,
Логинова Г. П.,
Раевский А. М.,
Ференс Н. А.
|
АСТУР – тест умственного развития для абитуриентов и старшеклассников
|
Психологическая диагностика. – 2008. – № 4. – С. 5-128.
|
Тест АСТУР (для Абитуриентов и Старшеклассников Тест Умственного Развития) применяется для оценки уровня умственного развития выпускников средних школ и абитуриентов.
Возрастная группа: подростки, студенты.
|
|
10.
|
Матвєєва М. П., Гречко Л. М.
|
Діагностичні можливості інтелектуальної шкали Д. Векслера
|
Практ. психологія та соц. робота. – 2005. – № 9. – С. 39-49.
|
Здійснюється аналіз підходів до диференційної діагностики рівня інтелектуального розвитку. Пропонується трансформований варіант тесту інтелекту Д. Векслера, обстеження за яким дає можливість визначити не лише кількісні, а й якісні показники. Розглядаються особливості виконання тесту дітьми з різними порушеннями пізнавальної діяльності у порівнянні з нормою.
Вікова група: середній шкільний вік.
|
|