Сучасні умови розвитку економічних відносин змушують підприємства заздалегідь визначати напрями розвитку і стратегічну поведінку для досягнення визначеної мети з урахуванням змін, які відбуваються у зовнішньому середовищі. Здатність передбачати майбутні події та спроможність своєчасно вживати відповідні заходи сприяє забезпеченню ефективної діяльності та сталому розвитку підприємств. Враховуючи це, сучасним підприємствам необхідно значну увагу приділяти стратегічному плануванню.
Досліджено інститут довіри крізь призму цифровізації та визначено її важливу роль в управлінні на різних рівнях економічної агрегації. Запропоновано авторське бачення механізму формування й управління довірою клієнтів на засадах цифровізації. Важлива роль у побудові довіри в компанії належить топ-менеджменту. Відповідальність за розвиток відповідної культури лежить на плечах керівництва, а потім – кожного співробітника.
Розглянуто актуальні проблеми та стратегії сучасного бізнесу, які дають можливість компанії стати конкурентоспроможною та мати всі права боротися за перші місця у своїй сфері. Однією з найважливіших проблем будь-якого підприємства, що працює в сучасних умовах, є проблема його життєздатності та забезпечення безперервного стратегічного розвитку. Конкурентні переваги є найбільш ефективним рішенням цієї проблеми.
У дослідженні розкрито актуальність проблеми формування теоретико-методичних засад та розробки методико-прикладних аспектів бізнес-моделювання розвитку підприємства. Узагальнено теоретико-концепційні засади та стратегічні аспекти бізнес-моделювання розвитку підприємств. Розроблено алгоритм формування оптимальної структури капіталу стратегічного розвитку підприємства. Встановлено технологічний процес формування бізнес-моделі стратегічного розвитку досліджуваного підприємства та розроблено алгоритм формування і реалізації стратегії розвитку виробничо-господарської діяльності суб’єкта бізнесу.