Навчальні та навчально-методичні видання
2023
Навчально-методичний посібник розкриває структуру дисципліни «Географія подорожей та туризму», основні навчальні цілі та програмні результати. Містить виклад навчального матеріалу відповідно програми дисципліни, базові завдання і рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів в рамках дисципліни, зокрема вимоги та рекомендації до виконання курсової роботи. Рекомендовано для студентів, які здобувають освіту за освітньокваліфікаційним рівнем бакалавра зі спеціальності 106 Географія за вибірковим блоком «Географія рекреації та туризму» географічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка.
Подано лекційний матеріал, перелік питань для обговорення з основних тем освітнього компонента, список використаних джерел. Використання навчально-методичного видання забезпечить високий рівень знань, сприятиме глибшому розумінню актуальних питань з стратегії розвитку національного туризму. Рекомендовано студентам 1 курсу денної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 24 Сфера обслуговування, спеціальності 242 Туризм, освітньо-професійної програми Туризм.
Хрестоматія містить інформацію з друкованих і електронних джерел, рекомендовану для виконання практичних і семінарських завдань, самостійної роботи студентів та здійснення контролю знань. Створена для здобувачів ОР «Бакалавр» спеціальності 242 «Туризм та рекреація»
Навчальний посібник є одним з перших видань, що підготовлено за дисципліною «Управління проектами та ризиками в туризмі» для здобувачів другого рівня вищої освіти — магістрів. Видання містить відповіді на багато запитань, що можуть виникнути у спеціалістів, які планують набуття знань та системного мислення щодо управління ресурсами, якістю та часовими межами проектів та оволодіння праксеологічними навичками взаємодії учасників туристичного проекту з метою забезпечення успішної реалізації проекту, дотримання схеми його просування та реалізації, застосування правил формування календарних планів та бюджетів, документального забезпечення проектних процесів та імплементації кращих світових практик управління туристичними проектами. Логіка побудови матеріалу відповідає стандартам, прийнятим у ряді університетів країн Західної Європи. Навчальний посібник може бути корисним не тільки для студентів та викладачів, але й для всіх, хто досліджує або практично займається питаннями підготовки туристичних проектів
У навчально-методичному комплексі представлено розгорнуту програму з дисципліни “Суспільно-географічна районологія», вибрані опорні конспекти лекцій, тематику семінарських занять, подано список рекомендованої літератури й перелік питань для підготовки до іспиту. Видання призначене для студентів, аспірантів та викладачів географічних факультетів закладів вищої освіти.
2022
Методичні рекомендації розроблено для самостійної роботи студентів освітньокваліфікаційного рівня «бакалавр» з метою виконання ними робочої програми навчальної дисципліни «Географія сфери послуг та індустрія туризму», передбаченої навчальним планом підготовки. Методичні рекомендації містять структуру курсу, розширений план лекцій, словник основних термінів, завдання до практичних занять, перелік тем для самостійної роботи, питання для поточного та підсумкового контролів знань і вмінь, рекомендовану літературу.
Розкрито інновації у соціально-культурному сервісі та туризмі з використанням досвіду вітчизняних та зарубіжних досліджень, особливості інноваційних процесів, а також еволюційні зміни у цих галузях. Розглянуто функції інновацій та управління інноваційною діяльністю у туризмі та гостинності, принципи сталого розвитку туризму, методи оцінки економічної ефективності інновацій, вплив науково- технічного прогресу у суміжних з туризмом галузях на нововведення у туристській діяльності. Наведені матеріали ґрунтовно розкривають теоретичні основи та практичний інструментарій функціонування індустрії туризму з урахуванням національного та світового досвіду. Уміщені основні поняття дисципліни, завдання для поточного оцінювання і питання до підсумкового контролю щодо засвоєння матеріалу,та список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів вищої освіти, аспірантів, викладачів та фахівців, які приймають інноваційні рішення.
Розглянуто питання щодо різноманіття туризму як унікального соціального явища і соціального інституту, місця та ролі туризмознавства як концептуального розуміння цивілізаційної природи, ціннісної і смислової основи, культурного значення, а також економічного, правового, етико- психологічного, педагогічного та інших сутнісно-функціональних аспектів людського життя. Наведені матеріали ґрунтовно розкривають теоретичні основи та практичний інструментарій функціонування індустрії туризму з урахуванням національного та світового досвіду. Уміщені основні поняття дисципліни, питання для оцінювання поточного і підсумкового рівня засвоєння матеріалу, словник туристичних термінів, додатки та список рекомендованої літератури. Призначено для викладачів, молодих вчених, здобувачів вищої освіти, слухачів шкіл бізнесу та масового читача.
Важливою складовою навчального процесу виступає самостійна робота студентів, адже вона сприяє активізації засвоєння студентом знань, їх реалізації, а також формує вміння навчатися. Самостійна робота студента – це основний засіб опанування навчального матеріалу в час, вільний від обов’язкових навчальних занять
2021
Навчальний посібник присвячено висвітленню проблематики музейного туризму. У ньому обґрунтовуються теоретико-методичні основи розвитку музейного туризму. Розкривається сутність та значення музею як соціально-культурного інституту, висвітлюються особливості науководослідної і культурно-освітньої діяльності музеїв. Значна увага приділяється класифікації музеїв, менеджменту та маркетингу в музейному туризмі. Розглядається історія формування музейного туризму в світі, починаючи з періодів античного та середньовічного колекціонування і закінчуючи сучасністю. Дається детальний опис музеїв та музейного туризму окремих країн та регіонів. Завершується посібник комплексним аналізом історії формування та регіонального розвитку музейного туризму України. Для студентів, аспірантів, наукових працівників, туризмологів, спеціалістів з менеджменту туризму, країнознавців, фахівців з економічної та соціальної географії, етнографії, культурології, музеєзнавства, усіх тих, хто цікавиться проблемами розвитку музейного туризму в світі та в Україні.
2020
До основних питань, що розглянуті в посібнику, слід віднести: • ознайомлення зі структурою природокористування по окремим компонентам навколишнього природного середовища; • визначення основних проблем, пов’язаних з використанням природних ресурсів та антропогенним впливом на них; • аналіз заходів та методів боротьби з негативним впливом окремих видів природокористування на стан навколишнього природного середовища, а також перспективних напрямків його покращення; • характеристика основних видів впливу рекреаційного природокористування на окремі компоненти навколишнього природного середовища; • визначення шляхів мінімізації впливу рекреаційного природокористування на навколишнє природне середовище та його раціоналізація. Навчальний посібник розрахований на студентів природничих та туристичних спеціальностей вищих навчальних закладів, а також на читачів, які бажають розширити знання в галузі раціонального рекреаційного природокористування.