Журналістська майстерність

Підручники, навчальні й методичні посібники

У практичному учбовому посібнику розглядаються особливості новинної інтернет-журналістики, надані рекомендації з написання текстів та заголовків, створення та структурування онлайнового контенту, роботі з блогосферою, моніторингу та спілкуванню з прес-службами. Описуються плюси і мінуси медіаконвергенції, дається безліч практичних порад з роботи в онлайнових засобах масової інформації та підвищенню продуктивності праці журналіста. Книга призначена для студентів факультетів журналістики, співробітників інтернет-ЗМІ і всіх, хто цікавиться новинною журналістикою.
У посібнику вміщено практичні матеріали до курсу «Журналістська майстерність» для студентів 2–6 курсів факультету журналістики, взяті з газетних публікацій різних років та написані Юрієм Ботнером і його колегами, відомими журналістами. Книга також буде цікава широкому загалу читачів, у тому числі й абітурієнтам та школярам, які тільки мріють опанувати професію журналіста.
У навчальному посібнику містяться методичні рекомендації та матеріали для проведення підсумкової атестації студентів, які здобувають ступінь бакалавра за спеціальністю «Журналістика», у формі державного комплексного іспиту. У посібнику публікуються нормативні документи саморегульованих журналістських організацій України та світу, а також вперше в такому обсязі – ситуативні завдання з європейської журналістської практики та ключі для їхнього розв’язку. Для студентів та викладачів вищих навчальних закладів. Навчальний посібник може бути використаний і журналістами-практиками для підвищення свого фахового рівня.
Посібник містить матеріали лекцій, що були прочитані аспірантам представниками різних кафедр факультету журналістики МДУ. Цей текст – перший досвід такого міждисциплінарного посібника, що надає можливість аспірантам зорієнтуватися у безлічі підходів та методичних засобах, які пропонує сучасна наука. 1 розділ присвячений загальним питанням досліджень у сфері ЗМІ; 2 розділ висвітлює процедуру емпіричного дослідження, його етапи; 3 розділ представляє окремі галузі досліджень; у 4 розділі розглядаються підходи до досліджень, що притаманні інтегрованим соціально-гуманітарним наукам.
У навчально-методичному посібнику подано цілісне уявлення про журналістську діяльність, вміщено теми, які стосуються проблем теорії та історії журналістики, специфіки діяльності журналістики як соціального інституту, її жанрової своєрідності, журналістської деонтології, забезпечення правових основ діяльності ЗМІ та інші. Виклад матеріалу ґрунтується на новітніх підходах до освітнього процесу у вищому навчальному закладі. Усі теоретичні теми містять запитання та завдання для підготовки до практичних занять.  Видання призначене для студентів зі спеціальності “Журналістика” й відбиває основні положення навчального курсу “Основи журналістики”, передбаченого державним освітнім стандартом з відповідної спеціальності.
Даний посібник з основ медіаосвіти та медіаграмотності розроблений для проведення інтегрованих та самостійних робіт з медіаграмотності у вищих навчальних закладах. Призначений для студентів технічних спеціальностей педагогічних університетів усіх форм навчання. Метою посібника є скерування роботи студентів у процесі формування візуальної медіакультури та розвитку критичного мислення і творчого сприймання в умовах сучасної візуальної медіареальності.
Підручник розроблено для забезпечення відповідного курсу у вищих навчальних педагогічних закладах України. Автори підручника,  провідні українські та зарубіжні науковці,  об’єднали найактуальніші світові розробки в галузі підготовки студентів до викладання предметів з медіаосвіти, медіаграмотності, медіакультури. Призначений для студентів педагогічних спеціальностей.

Статті, доповіді

У статтях викладачів кафедри журналістики НПУ імені М. П. Драгоманова  проаналізовані актуальні проблеми теорії журналістики, видавничого бізнесу, літературного редагування, розглянуто також питання типології видань та особливості редагування видань різних видів і творів різних жанрів. Збірник призначений фахівцям у галузях журналістики, видавничої справи, редагування.
Статтю присвячено проблемі формування національного інформаційного простору, забезпечення інформаційної безпеки держави. Зокрема, автор намагається прослідкувати взаємозв’язки понять «психологія» та «журналістська творчість». Розглядаються процеси впливу психології на формування тих якостей, які необхідні для продуктивної роботи в сфері інформаційно-аналітичної діяльності.
Стаття розкриває різнобічні підходи до розвитку теоретичних засад міжкультурної комунікації, роль цієї дисципліни в освітній підготовці українських журналістів із урахуванням світового досвіду.
У статті розглядається поняття «діалог» та його використання у медійному дискурсі. Основну увагу акцентовано на хибних розуміннях діалогу і на потребі інтерпретації діалогу як етосу, спрямованого на досягнення порозуміння.
У роботі здійснюється огляд та аналіз сучасних тенденцій впровадження європейських стандартів журналістики на українському телебаченні, а також порівнюється теоретичне та практичне розуміння стандартів у медіа просторі України.
На основі аналізу невідомого досі на Батьківщині журналістського й редакторського доробку найвідомішого в західному світі українського журналіста-емігранта Євгена Онацького йдеться про сутність та складові стандартів української національної журналістики в контексті журналістики європейської.

Пошук по сайту

Календар

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031